به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محبوب حیدری شامگاه چهارشنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در جریان بازدید از طرح‌های راه و شهرسازی اظهار کرد: در کنار طراحی ۱۵ هکتار شهرک جدید برای ساخت واحدهای مسکونی، سعی می‌کنیم تا فضاهای آموزشی، درمانی، مذهبی و فضای سبز را در نظر بگیریم تا ساکنان این مناطق دغدغه‌ای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محبوب حیدری شامگاه چهارشنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در جریان بازدید از طرح‌های راه و شهرسازی اظهار کرد: در کنار طراحی ۱۵ هکتار شهرک جدید برای ساخت واحدهای مسکونی، سعی می‌کنیم تا فضاهای آموزشی، درمانی، مذهبی و فضای سبز را در نظر بگیریم تا ساکنان این مناطق دغدغه‌ای از بابت بهره‌برداری از این فضاها نداشته باشند.

وی در مورد توسعه آزادراه‌ها تصریح کرد: ۲ محور شریانی استان در قالب محور شرق و غرب شامل اردبیل – آستارا و اردبیل به سمت سراب از ظرفیت ارتقا به آزادراه برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در کنار بالا بودن آمار تردد، سرمایه‌گذار برای توسعه آزادراه‌ها از ملاک‌های اصلی است که ما نیز سعی می‌کنیم در قالب فراخوان نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی آزادراه‌ها در استان اردبیل استفاده کنیم.

حیدری از تأمین زمین برای احداث مسکن در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: به غیر از اردبیل، در سایر شهرهای استان زمین مورد نیاز تأمین شده و حتی در هفته گذشته در مشگین‌شهر کلنگ‌زنی احداث این واحدها را شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در اردبیل فرآیند توافق طولانی و پیچیده شده و به رغم تأمین سهم مالک نسبت به تغییر کاربری و طراحی محل ساخت واحدهای مسکونی اقداماتی آغاز شده و تا یک ماه آینده به صورت قطعی ۲ محل مورد نظر برای احداث مسکن نهایی خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: به هیچ وجه مصالح غیراستاندارد در ساخت واحدها به کارگیری نمی‌شود بلکه در ساخت و سازها ایمنی را مد نظر قرار داده و سعی ما بر این است تا با کیفیت ساخت واحدهای مسکونی را انجام دهیم.

وی بیان کرد: نه تنها به احداث پروژه غیراستاندارد اجازه نمی‌دهیم بلکه تا زمانی که پروژه مسکن به شکل کامل آماده نشیمن نباشد، اجازه افتتاح نخواهیم داد و امیدواریم همه واحدهای مسکونی را با رعایت استاندارد ساخت و استفاده از مصالح تحویل متقاضیان دهیم.

حیدری قیمت تمام شده واحدهای مسکن نهضت ملی را ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۵۰ میلیون تومان آورده متقاضیان است که در متراژ ۹۶ متر مربع این واحدها احداث و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هر چند قیمت نهایی و قطعی را نمی‌توان با توجه به تورم موجود اعلام کرد اما راه و شهرسازی با تحویل زمین رایگان سعی کرده تا هزینه‌ای را از این بابت به متقاضیان تحمیل نکند و امیدواریم با پرداخت به موقع آورده متقاضیان واحدهای مسکونی در موعد مقرر ساخته و تحویل ثبت‌نام‌شدگان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با استقبال از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در توسعه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها تصریح کرد: هیچ مانع در این زمینه وجود ندارد و ما آمادگی مشارکت بخش خصوصی را در توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اخذ مجوز ماده ۲۳ برای بهسازی و آسفالت‌ریزی جاده گردشگری ارجستان خبر داد و گفت: در ۲ ماه آینده تمام مراحل این کار انجام شده و عملیات اجرایی را در این بخش شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع