به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مقام‌های مطلع آمریکایی به نشریه «پولیتیکو» گفته اند دولت جو بایدن به طور خصوصی به دولت‌های ونزوئلا و کوبا در خصوص پهلو گرفتن دو ناو ایران در بنادر این کشورها هشدار داده و از آنها خواسته است اجازه ندهند این کشتی‌ها وارد قلمرو آب‌های آنها شوند. به نوشته «پولیتیکو» […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مقام‌های مطلع آمریکایی به نشریه «پولیتیکو» گفته اند دولت جو بایدن به طور خصوصی به دولت‌های ونزوئلا و کوبا در خصوص پهلو گرفتن دو ناو ایران در بنادر این کشورها هشدار داده و از آنها خواسته است اجازه ندهند این کشتی‌ها وارد قلمرو آب‌های آنها شوند.

به نوشته «پولیتیکو» ادعا می‌شود این کشتی‌ها که هم اکنون در اقیانوس اطلس در حال حرکت هستند، «احتمالا حامل تسلیحات نظامی برای ونزوئلا هستند.»

این گزارش اضافه کرده است، انجام این سفر با عبور از اقیانوس اطلس یک گام مهم برای نیروی دریایی ایران محسوب می‌شود.

دو مقام در وزارت دفاع و یک مقام کنگره آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، به پولیتیکو گفتند، دولت جو بایدن از طریق کانال‌های دیپلماتیک کاراکاس و هاوانا را تحت فشار قرار داده است تا مانع پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در بنادر این کشورها شود.

این مقام کنگره آمریکا هم گفته است: دولت جو بایدن همچنین به طور جدی در حال تماس با سایر دولت‌های منطقه است تا اطمینان حاصل کند که آنها نیز اجازه پهلو گرفتن به کشتی‌ها نخواهند داد.

در همین حال، دو فرد مطلع دیگر به پولیتیکو گفتند: کاراکاس در تلاش است تا از این وضعیت به عنوان اهرم فشار برای لغو تحریم‌های اعمال در دوران دونالد ترامپ علیه ونزوئلا استفاده کند.

طبق این گزارش، واسطه‌های آمریکایی مرتبط با مقامات ونزوئلا به کاراکاس هشدار داده‌اند، حضور کشتی‌های ایرانی در آب‌های این کشور، احتمال کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا را تضعیف خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع