امام جمعه مشگین شهر با تاکید بر ترویج الگوی ملموس سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: فرهنگ سازی عملی سیره ائمه معصومین اولویت اصلی خطابه وعاظ ماه محرم باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام رضا باوقار بعد از ظهر یکشنبه در مراسم طلایه داران تبلیغ مشگین شهر در آستانه ماه محرم، در سخنانی حکمت و موعظه را از شیوه‌های تبلیغی حضرت علی (ع) در رساندن پیام اسلام به مردم عنوان و اظهار کرد: روحانیون و واعظین در ایام محرم بایستی در کنار مطالب ارائه شده به فرهنگ سازی عملی سیره ائمه معصومین (ع) بپردازند.

وی مخاطب شناسی را عامل مهمی در انتقال موفق پیام تبلیغی برشمرد و افزود: توجه به میزان سطح سواد و آگاهی مخاطبین و توجه به نیازهای فرهنگی مناطق مورد هدف باید اولویت اصلی در انتقال پیام تبلیغی باشد تا علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، موفقیت حاصل شود.

امام جمعه مشگین شهر تقویت باورهای دینی در عصر کنونی را ضرورت مهم تبلیغی عنوان کرد و گفت: توجه دادن مخاطبین به مسئله معاد، تلاش برای رشد اخلاقی جامعه و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، باید توسط روحانیون و سخنرانان در منابر ماه محرم مورد توجه قرار گیرد.

فرهنگ‌سازی عملی سیره اهل بیت(ع) محوریت عزاداری ماه محرم باشد

در ادامه حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در سخنانی بر رسالت مهم روحانیون و مداحان در ایام محرم اشاره کرد و گفت: نقش آفرینی مؤثر فرهنگی در ماه محرم باید در اولویت برنامه‌های روحانیون، مادحین و شعرای آئینی قرار گیرد تا علاوه بر عزاداری، با تبیین و معرفی ویژگی‌های الگویی ائمه معصومین (ع) به معرفت افزایی و پاسخگویی به شبهات دینی بپردازند.

وی بر ضرورت تجهیز به سواد رسانه‌ای و نرم افزار ویژه ماه محرم تاکید کرد و گفت: اکنون شرایط زمان ایجاب می‌کند تا فضای تبلیغی در رسانه تقویت شده و ارتباط فعالان فرهنگی و تبلیغی با مردم در فضای مجازی نزدیک تر شود لذا ما باید با تمام توان خود در حفظ سرمایه ارزشمند اجتماعی تلاش کنیم و نگذاریم خدشه دار شود چرا که نیروی انسانی پشتوانه نظام را تضمین می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امید بخشی در جامعه را وظیفه مهم روحانیون عنوان کرد و گفت: دشمن با تمام ترفندهای خود علی الخصوص در فضای مجازی در تلاش است تا به تضعیف روحیه و سلب هویت از مردم به ویژه در بین جوانان، انگیزه و اراده را از آنان سلب کرده و نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت کند لذا روحانیون و فعالان فرهنگی و دینی با تبیین موفقیت‌ها و نیز سرمایه‌های معنوی و مادی کشور، روحیه امیدواری را در بین مردم ترویج دهند.

حجت الاسلام جعفرزاده در پایان به معرفی کتاب “آتش تأویل در خرمن تنزیل” پرداخت و گفت: این کتاب در راستای تأکید مقام معظم رهبری برای مقابله با توطئه‌های جریان تکفیری با تلاش آیت‌الله دکتر سید حسن عاملی نماینده مقام معظم رهبری در اردبیل، تألیف و منتشر شده که منبع بسیار غنی و پرمحتوا برای استفاده در منابر و جلسات تبلیغی است که در بین روحانیون مشگین شهر توزیع شد و در روزهای آتی به عموم روحانیون استان اهدا خواهد شد.

فرهنگ‌سازی عملی سیره اهل بیت(ع) محوریت عزاداری ماه محرم باشد

انتهای پیام/