موسس مدرسه علمیه خواهران ولی عصر(عج) شهرستان گرمی شروط رسیدن به سعادت و توفیق الهی را تشریح کرد و گفت: فراگیری علوم دینی نخستین گام برای رسیدن به کمال الهی است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین یداله صفری در آیین برخط(آنلاین) طلیعه حضور طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان اردبیل، ورود به مکتب امام صادق(علیه‌السلام) را توفیق الهی دانست و بیان داشت: خدا را بسی جای شکر دارد که طلاب را مشمول لطف ویژه خود قرار داده و افتخار شاگردی در مکتب جعفری و مدارس علمیه که می‌تواند طور سینای ما باشد عنایت فرموده است.

وی به شروط رسیدن به سعادت و کمال الهی اشاره کرد و گفت: نخستین قدم برای اشتهار در آسمان‌ها یادگیری علم است ما باید نسبت به خود و خدا معرفت داشته باشیم. فقدان این معرفت انسان را در هر جا و مقامی بی‌ارزش می‌کند.

موسس مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) شهرستان گرمی گفت: دومین قدم، عمل به علم است که نتیجه آن تبدیل علم به ایمان می شود. انسان چنانچه به علمی که آموخته عمل نکند این علم به حجاب بین او و خداوند تبدیل شده و بلکه در قیامت حجت بر علیه او می‌شود.

صفری گام سوم حرکت در مسیر سعادت و رسیدن به جایگاه انسان واقعی را یاد دادن علم برای خدا معرفی کرد و افزود: قدم اول برای انبعاث یعنی تربیت خود می‌باشد و بعد از این مرحله به معنای بعثت و برای خدا و تربیت جامعه است. اگر علماء، خلفای پیامبراسلام(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) هستند به این دلیل بوده است.

مدرس حوزه و دانشگاه شرط چهارم را بحث هدایتگری علماء بیان کرد و ادامه داد: براساس فرمایش رسول اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)، علماء بر روی زمین مانند ستارگان در آسمان هستند. علماء زمانی بر روی زمین مفید فایده قرار می‌گیرند که ویژگی هدایت‌گری مردم جامعه را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان گرمی توصیه‌های اخلاقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نخستین توصیه این است که تنها به خدا توکل کرده و از او استمداد بطلبید و دوم اینکه ارتقا در معنویت و مدارج علمی را در اولویت قرار دهید.

وی غنیمت‌شمردن زمان را سومین توصیه برای طلاب جدید‌الورود بیان کرد و گفت: تهذیب همراه تعلیم و تعلم مقوله بسیار مهمی است که طلاب باید دقت بیشتری به آن داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفری افزود: مواظب اخلاق‌هایی باشید که مانند بیماری مزمن، سد راه پیشرفت شما هستند. معمولا در زندگی انسان این نوع اخلاق‌ها پیش می‌آید که باید به دنبال مقابله با آن باشید چراکه رذایل اخلاقی پذیرش نماز و دعا را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام/