یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در صدور استعلامات فرآیند کار به کمتر از پنج روز رسیده و تلاش ما بر این است تا همچنان این زمان را با یکپارچه‌سازی سیستم پاسخگویی به استعلامات کاهش دهیم. وی تصریح کرد: در کنار کاهش زمان استعلامات و کمک به تعجیل در صدور […]

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در صدور استعلامات فرآیند کار به کمتر از پنج روز رسیده و تلاش ما بر این است تا همچنان این زمان را با یکپارچه‌سازی سیستم پاسخگویی به استعلامات کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: در کنار کاهش زمان استعلامات و کمک به تعجیل در صدور مجوزهای قانونی برای سرمایه‌گذاران تلاشمان بر این است تا فرآیندهای قانونی را کم کرده و قوانین مخل کسب و کار را نیز از بین ببریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از شناسایی قوانین و مقررات مخل تولید و سرمایه‌گذاری در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: در این زمینه بیش از ۲۰ مورد قوانین و مقررات مخل تولید در سطح استان شناسایی و به مسئولان کشور یادآوری شده تا نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را در کوتاهترین زمان انجام دهند.

نژادمحمد به فعالیت ستاد خدمات سرمایه‌گذاری استان و پنجره واحد صدور مجوزها اشاره کرد و افزود: امور اقتصادی و دارایی به زیرمجموعه‌های خود اعم از گمرک، مالیات، انبار تملیکی و سایر حوزه‌ها اختیار تام داده تا نسبت به حل بسیاری از مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان گام‌های مؤثری را بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است ۳۵ تفویض اختیار در این حوزه به دستگاه‌های استانی انجام شود که تلاش بر این است تا دامنه این تفویض اختیار بیش از سال‌های گذشته انجام شده و شرایط مطلوبی را شاهد باشیم.

نژادمحمد اضافه کرد: در چند ماه اخیر تلاش کردیم تا پروتال پنجره واحد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را فعال کنیم تا امکان ثبت اطلاعات و کاهش فرآیند مراجعه حضوری به انجام برسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر فرآیند ثبت شرکت‌ها در استان اردبیل به کمتر از پنج تا سه روز کاهش یافته و در کنار آن سعی ما بر این است تا روند بهبود فضای کسب و کار را در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع