به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضوان باقلاچی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته ملی کودک در اردبیل اظهار کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اجرای برنامه‌های شایسته در هفته ملی کودک پیگیری می‌شود. وی با بیان اینکه در تربیت فرزندان خود نباید از آموزه‌های دینی و اسلامی غفلت کنیم، خاطرنشان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضوان باقلاچی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته ملی کودک در اردبیل اظهار کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اجرای برنامه‌های شایسته در هفته ملی کودک پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در تربیت فرزندان خود نباید از آموزه‌های دینی و اسلامی غفلت کنیم، خاطرنشان کرد: در حالی‌که بسیاری از کشورهای بیگانه بهره‌گیری از الگوهای تربیتی اسلام را راه‌حل مناسبی برای تربیت کودکانشان عنوان می‌کنند، متأسفانه با غفلت از ظرفیت‌های دینی و مذهبی، سبک زندگی غربی در جامعه ما در حال انتشار است.

باقلاچی کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های بی‌نظیر جامعه دانسته و تصریح کرد: کودکان همانند نهالی شاداب هستند که در صورت حفاظت و رسیدگی به‌موقع، در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد رشد افرادی ارزشمند و فرهیخته در جامعه خواهیم شد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته ملی کودک و اجرای برنامه‌های بانشاط در این مناسبت گفت: با توجه به اهمیت سنین کودکی در شکل‌گیری شخصیت افراد و تأکیدات مقام معظم رهبری برای اجرای برنامه‌های شایسته در این حوزه برگزاری نشست‌ها به منظور هم‌افزایی و تدوین برنامه‌های مؤثر، ضروری است.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری استان نیز ضمن گرامیداشت هفته‌ی ملی کودک، وظیفه مسئولان و متولیان فرهنگی در قبال نسل آینده‌ساز کشور و جامعه را سنگین توصیف کرد.

غفلت از ظرفیت‌های دینی تربیت کودکان را دچار چالش کرده است

ملیحه ملک‌زاده فرد بیان کرد: برخی آسیب‌هایی که در حوزه کودکان و نوجوانان مشاهده می‌شود در سایه غفلت از وظایف سازمانی و کم‌کاری مسؤولان امر ایجادشده و برای جبران نیاز به همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه کودکان به دنبال بهانه‎ای برای خنده، نشاط و شادی هستند، خاطرنشان کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا و پناه بردن فرزندان به فضای مجازی و بروز آسیب‌های ناشی از این فضا، وظیفه ما برای پر کردن خلأ و جبران خسارت دوچندان شده است.

سرپرست کانون پرورش فکری استان ادامه داد: کودکان ارزشمندترین قشر جامعه و هدیه الهی هستند و هفته ملی کودک بهانه‌ای است تا نگاه و توجه مسئولان و متولیان امر به این حوزه بیشتر از قبل باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در ادامه جلسه اعضای حاضر در خصوص برنامه‌های پیشنهادی، نحوه همکاری و میزان مشارکت در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های هفته ملی کودک به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و برای هماهنگی بیشتر موارد لازم به تصویب اعضا رسید.

در پایان این جلسه از پوستر هفته ملی کودک رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع