اخیراً از سوی باغ کتاب تهران کتابی به بازدیدکنندگان معرفی شده است که تاریخ جعلی درباره انقلاب های ایران را به نگارش درآورده است.

به گزارش ندای شمالغرب اردبیل به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کتابخوانی و گرایش مردم به کتاب در کشور ما فرهنگی مهجور است؛ اخیرا با افزایش قیمت کاغذ و در نتیجه قیمت تمام شده کتاب ها، گرایش مردم به فرهنگ کتابخوانی بسیار کمتر شده تا جایی که کتاب های الکترونیک جای کتاب های کاغذی را گرفته است.

باغ کتاب تهران نیز که زیر نظر شهرداری تهران فعالیت می کند بزرگترین مرکز کتاب ایران است که اخیرا در دوره مدیریت جدید شهرداری تغییراتی در آن به وجود آمده است؛ کانالی منتسب به باغ کتاب تهران در حال فعالیت است که روزانه تعدادی کتاب را به مخاطبان خود معرفی می کند.

متاسفانه نظارتی بر روی کتاب هایی که به بازدیدکنندگان در باغ کتاب و به مخاطبان این کانال معرفی می شود نیست تا جایی که اخیراً از سوی این مرکز کتابی معرفی شده است که تاریخ جعلی درباره انقلاب های ایران را به نگارش درآورده است.

کتاب ⁣”ایران بین دو انقلاب” نوشته یرواند آبراهامیان در حالی به عنوان یک کتاب معتبر تاریخی به مخاطبان معرفی می شود که نویسنده آن در این کتاب با غرض ورزی تمام ارزش های انقلاب اسلامی زیر سوال رفته است.

این نویسنده حتی شیخ فضل الله نوری، میرزای جنگلی ،ایت الله کاشانی و حتی مدرسو بسیاری از شخصیت های دیگر در تاریخ انقلاب را خائن، دروغگو و دست نشانده کشورهای دیگر در ایران معرفی کرده است.

مشکلات این کتاب به اینجا ختم نشده و حتی به ساحت امام خمینی(ره) نیز هتاکی های زیادی می کند؛ این نویسنده پیش از این نیز کتاب دیگری درباره امام خمینی نگاشته است و در آن توهین های زیادی به امام خمینی کرده.

این کتاب در ظاهر تاریخی انقلاب اسلامی را عوام فریبانه دانسته و به بزرگان آن تهمت های ناروایی زده است؛ متاسفانه باید از مسئولان وزارت فرهنگ این سوال پرسیده شود که چگونه کتابی که ماهیت جمهوری اسلامی ایران را به اشکال دروغین و با توهین زیر سوال می برد از این وزارت خانه مجوز چاپ گرفته است.

مسئولان شهرداری هم باید پاسخگو باشند که چرا کتابی با چنین محتوای نامناسب به عنوان کتاب نمونه به همه معرفی شده و حتی کانال باغ کتاب تهران این کتاب را به عنوان یک کتاب تاریخی تبلیغ می کند.