نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: رسانه‌های غرب در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای با تولید میلیون‌ها شبهه به دنبال انحراف و انحطاط جوانان و نسل آینده ما هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: در بین سه محاصره استکبار جهانی اعم از محاصره اقتصادی محاصره تکنولوژی مدرن و محاصره فرهنگی دشمنان ملت ایران به شدت با ابزار رسانه‌ای بدنبال ضربه به ماهیت جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به روند مذاکرات اخیر و تهدیداتی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا به مذاکره با ایران و مهار هسته‌ای ایران احتیاج دارند اما با فزون خواهی و زورگویی تمام عیار به مذاکره آمده اند.

امام جمعه اردبیل گفت: آنها با خود شروطی را آورده‌اند که خارج از برجام و بسیار خطرناک است و برای اینکه ایران آن را قبول کند مجبور به جنگ روانی شده اند و هر روز یا خودشان یا کارگزار آنها در منطقه یعنی اسرائیل تهدید می‌کند که اگر دیپلماسی شکست بخورد و مذاکره نتیجه ندهد حمله می‌کنیم.

عاملی ادامه داد: آخرین اظهارات از این دست این است که اسرائیل بعد از دو سال که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد اظهار کرد که او را من ترور کردم مجرم اصلی در این جنایت وحشتناک ترامپ است که به امید اینکه ملت آمریکا دوباره به او رأی می‌دهند دستور این جنایت را از کاخ سفید صادر کرد و نه تنها رئیس جمهور نشد بلکه مفتضح هم شد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به سابقه خیانت آمریکایی‌ها و اروپایی در عمل به وعده‌ها و قراردادها بیان کرد: در اینجا هیچ ایرانی اجازه نمی‌دهد که ایران به این اقدام وحشتناک تن بدهد چون آمریکا و اروپا سابقه خیانت در این باب دارند و انسان عاقل دوبار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود دوم اینکه آمریکا می‌گوید بر عملیات هسته‌ای مسالمت آمیز تو باید نظارت کنیم.

رئیس شواری فرهنگ عمومی استان اردبیل با تاکید بر اینکه کشور توسط دشمن محاصره فرهنگی شده است، اذعان کرد: ما از سه جهت مورد محاصره ظالمانه استکبار جهانی قرار گرفته ایم اول محاصره اقتصادی است، دوم محاصره تکنولوژی و محرومیت از علوم استراتژیک و محرومیت از آخرین تحولات علمی دنیاست البته نخبگان علمی ما در این باب داغ های بزرگی بر قلب استکبار جهانی گذاشته اند محاصره سوم خیلی خطرناک است و آن محاصره فرهنگی جهت اثرگذاری به اعتقادات، سبک زندگی و کاشتن افکار و اندیشه افراطی است هزاران رسانه روزانه روی این موضوع کار می‌کند یک آمار بسیار مختصر در این باب نشانگر خطر بزرگی است.

عاملی تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته کانال کلمه ۱۴۳۷ شبهه وارد کشور کرده است شبکه نور ۷۵۳ شبهه وارد کشور کرده است شبکه صفا ۴۰۲ شبهه تولید کرده است شبکه من و تو ۱۷۰ شبهه که غالباً شبهات فمنیستی است وارد کشور کرده است کانال بی بی سی ۱۰۲ شبهه که مربوط به مسائل و حقوق زنان و سبک زندگی است تولید کرده است شبکه اینترنشنال ۸۹ شبهه وارد فضای کشور کرده است.

وی افزود: این شبهات قدرت بزرگی برای به هم ریختن پازل قومی ایران دارد ظرفیت تعدد قومی در ایران بالاست همه اقوام و زبان‌های محلی آیات خدا هستند و مثل گلهای رنگارنگ در یک باغ می‌ماند اما دشمن از کانال‌ها و سایت‌هایی که از کشورهای اروپایی آمریکایی پخش می‌شود و در این باب به صورت روزانه از ته شیپور می دمند.

امام جمعه اردبیل گفت: هر هفته هزاران ساعت برنامه رادیویی خطرناک وارد کشور ما می‌شود و در کنار آن در فضای مجازی لشکری جرّار از سازندگان شبهات به کشور ما حمله می‌کنند و به تعبیر خودشان آنقدر شبهه درست کردند که “حافضه رافعه” شده است طعمه اصلی هم جوانان هستند این هشدار بزرگی است که اگر مراقبت نکنیم بچه‌های خود را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام/