به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت‌الاسلام وحید مهدوی‌راد بعد از ظهر شنبه در جلسه تخصصی بررسی عوامل تشدیدکننده ناهنجاری‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین اظهار کرد: ارائه راهکارهای فرهنگ‌محور به جامعه برای دوری اجتماعی از انحرافات و ناهنجاری‌ها در این برهه از زمان می‌تواند به حدی نجات‌بخش باشد که جامعه را در مسیر صحیح حرکت […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت‌الاسلام وحید مهدوی‌راد بعد از ظهر شنبه در جلسه تخصصی بررسی عوامل تشدیدکننده ناهنجاری‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین اظهار کرد: ارائه راهکارهای فرهنگ‌محور به جامعه برای دوری اجتماعی از انحرافات و ناهنجاری‌ها در این برهه از زمان می‌تواند به حدی نجات‌بخش باشد که جامعه را در مسیر صحیح حرکت به سمت اهداف اجتماعی قرار دهد.

وی با اشاره به کاهش و مهار عوامل تشدیدکننده ناهنجاری‌های اجتماعی در استان اشاره و اضافه کرد: مشکلات جامعه امروز به نحوی سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف به ویژه در حواشی شهرها می‌شود که در این باب باید مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به همکاری، تعامل و برطرف‌سازی این مشکلات و ناهنجاری‌ها اقدام نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان علت‌یابی مشکلات اجتماعی و آسیب‌شناسی اقشار مختلف را در این راستا حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خود مردم در این راستا به شدت توصیه می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی‌راد افزود: اهمیت موضوع فرهنگی و در نگاه کلی پالایش محلات در تمامی حوزه‌ها به صورت دقیق و مشخص شده و پای کار آوردن مردم به حل مشکلات محله از طرف دیگر موارد مهمی است که باید به طور دقیق بررسی و موارد اولویت دار آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه شناسایی شود.

وی دعوت از مسؤلان مرتبط با برنامه‌های خدماتی جهت حل نمودن مشکلات مردم، تقویت و انگیزه جوانان و نوجوانان را از ویژگی‌های برنامه‌های جاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان دانست و یادآور شد: در نگاه کلی، ایجاد یک جامعه مردمی، سالم و رو به رشد در رفع مشکلات مردم شریف استان اردبیل مطرح است.

این مسئول همچنین به همکاری دفاتر تسهیل گری با روحانیون و مساجد جهت تربیت سالم نوجوانان و جوانان استان اشاره کرده و این موضوع را حائز اهمیت خواند.

انتهای پیام/

منبع