پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، گروه بین الملل: منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از انفجار ۳ تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات خبر دادند. به دنبال وقوع انفجار مذکور آتش سوزی گسترده‌ای در منطقه المصفح به وقوع پیوست. المصفح یک منطقه صنعتی است که در جنوب غرب شهر «ابوظبی» امارات واقع شده است. پلیس ابوظبی […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، گروه بین الملل: منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از انفجار ۳ تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات خبر دادند. به دنبال وقوع انفجار مذکور آتش سوزی گسترده‌ای در منطقه المصفح به وقوع پیوست. المصفح یک منطقه صنعتی است که در جنوب غرب شهر «ابوظبی» امارات واقع شده است. پلیس ابوظبی ضمن تأیید خبر وقوع انفجار در منطقه المصفح گفته است: در پی انفجار تانکرهای سوخت، ۳ نفر کشته و ۶ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

ملیت یکی از افراد کشته شده پاکستانی و دو تن دیگر هندی است. بنا بر اعلام پلیس، یک آتش‌سوزی هم در محوطه ساخت‌وسازهای جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی روی داده است اما تلفاتی به دنبال نداشت. این در حالی است که چندی پیش نیز یک آتش سوزی در منطقه صنعتی «جبل علی» واقع در شهر «دبی» امارات رخ داده بود.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن گفت: «امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه علیه یمنی‌ها موجب شد تا نیروهای یمنی به آن پاسخ دهند. امارات به اندازه کافی در برابر هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. وی افزود: ما پاسخ حمله را با حمله می‌دهیم». در همین ارتباط، پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفتگویی را با «یوسف الحاضری» کارشناس امور نظامی و استراتژیک انجام داده است که مشروح آن را مطالعه می‌کنید؛

اگر امارات دست خود را از یمن بیرون نکشد و به تجاوزگری‌اش پایان ندهد، این مقاومت یمن است که دست آن را قطع خواهد کرد این کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک تصریح کرد: طبیعتاً ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مدت‌ها است که با طرف‌های متجاوز در ائتلاف سعودی – آمریکایی علیه این کشور مقابله کرده اند. آنها در همین راستا استراتژی‌های متعددی را به کار گرفته اند. در واقع، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر اساس امکاناتی که در اختیار داشته اند، همواره مناطق استراتژیک نظامی و یا مناطق و شهرهای صنعتی را مورد هدف قرار داده اند.

وی در ادامه نیز عنوان کرد: عملیات بزرگ اخیر علیه مناطق حساس و راهبردی امارات نیز در چارچوب عملیات‌هایی که بدان اشاره شد، قابل تعریف است. واقعیت این است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۴ سال است که در برابر اقدامات خصمانه اماراتی‌ها صبر پیشه کرده اند. آخرین حمله‌ای که یمنی‌ها به امارات انجام دادند به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. پس از دروغ بزرگی که در خصوص کنار کشیدن امارات از جنگ یمن گفته شد، حملات به این کشور نیز متوقف شد.

یوسف الحاضری در ادامه سخنانش همچنین یادآور شد: پس از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات، اقدامات خصمانه این کشور در یمن آغاز شد. اینگونه به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها، امارات را یک بار دیگر به سمت جنگ یمن سوق دادند. ما اقدامات خصمانه اماراتی‌ها را در شبوه و مأرب ملاحظه کردیم. عملیاتی که نیروهای یمنی علیه امارات انجام دادند کاملاً طبیعی بود.

وی عنوان کرد: یمنی‌ها بر اساس قوانین بین المللی از خود در برابر امارات دفاع کردند. این بدان معناست که عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع حساس و راهبردی امارات کاملاً مشروع بوده است. این عملیات درست در شرایطی انجام شد که ائتلاف متجاوز سعودی به دلیل تحقق برخی دستاوردهای نظامی در استان شبوه سرمست شده بود و مشغول پایکوبی بود. بنابراین، عملیات «طوفان یمن» در ظرف زمانی استراتژیکی به وقوع پیوست.

این کارشناس و تحلیلگر امور استراتژیک و نظامی اظهار داشت: پیش از انجام عملیات «طوفان یمن» فرماندهان نیروهای مسلح اعلام کرده بودند که در دفاع از حاکمیت ملی کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. اکنون ما از ۷ سال تجاوزگری علیه یک ملت سخن می‌گوئیم. ما از یک روز و دو روز سخن به میان نمی‌آوریم، بلکه درباره ۷ سال تجاوز نظامی مستمر حرف می زنیم. این مسأله مهمی است.

وی افزود: متجاوزان سعودی در طول مدت زمان مذکور صدها هزار حمله هوایی علیه غیر نظامیان یمنی ترتیب داده اند. آنها صدها هزار موشک بر سَر مردم یمن فرو ریخته اند. بنابراین، این حق مشروع یمنی هاست که در برابر این نوع تجاوزگری از خود دفاع کنند. هدف قرار دادن ابوظبی و مناطق حساس و حیاتی امارات تنها پاسخ اولیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تجاوزات امارات بود.‌ هدف قرار دادن ابوظبی و مناطق حساس و حیاتی امارات تنها پاسخ اولیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تجاوزات امارات بود.

یوسف الحاضری تأکید کرد: به هر حال، اماراتی‌ها تلاش می‌کنند این حوادث و نتایج خیره کننده آن را کوچک جلوه دهند. این همان استراتژی همیشگی آمریکایی هاست که به وسیله آن، اماراتی‌ها تلاش می‌کنند از فشار روانی بر خود بکاهند. اماراتی‌ها خود به خوبی می‌دانند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف اقتصادی استراتژیکی را مورد هدف قرار داده اند. همین مسأله باعث سقوط شاخص بورس در این کشور شد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل استراتژیک و نظامی تصریح کرد: بدون شک عملیات بزرگ یمنی‌ها در امارات نتایج مهمی در کوتاه مدت و بلند مدت برجای خواهد گذاشت. اگر اماراتی‌ها دست خود را از یمن بیرون نکشند، نیروهای یمنی دستشان را قطع می‌کنند. کما اینکه «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» صراحتاً اعلام کرد که امارات تنها دو گزینه پیش روی دارد؛ یا اینکه دستش را از یمن بیرون بکشد و یا اینکه یمنی‌ها دستش را قطع کنند.

انتهای پیام/

منبع