معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: عملیات احداث پل قدس در هسته مرکزی شهر هیچ نقشی در خشک شدن رودخانه بالیقلو در اردبیل نداشته است.

علیرضا دباغ عبداللهی، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل اختصاص نیافتن حقابه زیست محیطی رودخانه بالیقلو ما با کم آبی این رودخانه داخل شهر اردبیل روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود با رایزنی انجام شده، آب منطقه‌ای نسبت به تخصیص حقابه زیست محیطی رودخانه بالیقلو اقدام لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه کاهش ۸۰ درصدی بارش‌ها در فروردین ماه دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را برای تأمین آب شرب از سد یامچی بالا برده است، تصریح کرد: قرار شد به صورت مناسب و در ماه‌های آینده حقابه زیست محیطی رودخانه بالیقلو تأمین شود تا از طریق دریاچه شورابیل شاهد ورود آب و حفظ حیات این رودخانه باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل به بوی تعفن ایجاد شده این رودخانه به دنبال خشک شدن آن و نابودی ماهی‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز همکاران شهرداری به ویژه کارگران پرتلاش سعی می‌کنند تا پاکسازی این فضا را انجام داده و با جاری شدن آب تا ۱۰۰ لیتر در ثانیه از امروز بخش عظیمی از مشکلات و بوی تعفن ایجاد شده رفع خواهد شد.

دباغ عبداللهی افزود: در روزهای آینده نیز با تلاش مجموعه شهرداری، ساماندهی این رودخانه در فاز جدید آغاز خواهد شد که انتظار می‌رود با انجام مراحل مختلف شرایط مناسب و منظر شهری مطلوبی را در اطراف این رودخانه شاهد باشیم.

وی با رد شایعه تأثیرگذاری عملیات احداث پل قدس بر خشک شدن رودخانه بالیقلو خاطر نشان کرد: این عملیات اجرایی و عمرانی هیچ تأثیری در این فرآیند نداشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با کمک مردم و نریختن پسماند و آشغال در این رودخانه، حیات دوباره رودخانه بالیقلو را با جاری شدن آب در این مسیر شاهد باشیم و مشکلات به وجود آمده نیز تا حدودی رفع شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر