سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های مهم و اساسی رصد وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که به همین منظور درصدد ایجاد خانه‌های خلاق دانش‌آموزی برای شناسایی استعدادها هستیم. وی با اشاره به اینکه رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و احصای وضعیت گذشته جزو اولویت‌های اساسی است گفت: باید نسبت به […]

سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های مهم و اساسی رصد وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که به همین منظور درصدد ایجاد خانه‌های خلاق دانش‌آموزی برای شناسایی استعدادها هستیم.

وی با اشاره به اینکه رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و احصای وضعیت گذشته جزو اولویت‌های اساسی است گفت: باید نسبت به اعلام آخرین وضعیت شرکت‌ها اقدامات لازم انجام یابد تا بتوانیم با همکاری پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ها نسبت به تحقق اهداف مورد نظر جامه عمل بپوشانیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: احداث شهرک ۳۵ هکتاری پارک علم و فناوری از اهم مواردی است که برای ارتقای وضعیت تولید و وضعیت دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه به دنبال ایجاد ارتباط و همکاری واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم که این موضوع برای ما جزو اولویت‌های اساسی قرار گرفته است.

عاملی بیان کرد: ایجاد ارتباط بین واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان حائز اهمیت است و در این زمینه انتظار می‌رود تولیدکنندگان می‌توانند برای استفاده از ظرفیت تولیدات خود و شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری‌های لازم را داشته و از فناوری‌های نوین بهره‌برداری کنند.

ایجاد خانه‌های خلاق در اردبیل

وی تصریح کرد: رفع موانع و مشکلات واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به وجود دانش‌آموزان مستعد و خلاق در استان با ایجاد خانه‌های خلاق امری لازم و ضروری برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و بستری مناسب برای ایجاد فناوری‌های نو در آینده است که نباید مورد بی‌توجهی واقع شود.

عاملی خاطرنشان کرد: توجه به مباحث مختلف توسعه‌ای و وضعیت نامناسب در شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی برای رساندن استان به وضعیت مطلوب بسیار مهم و ضروری است که باید به دور از هر گونه حاشیه و مسائل غیرضروری به آن توجه گمارده شود.

وی بیان کرد: سعی و تلاش ما بر این است تا علی‌رغم اعتبارات نامناسب در کشور برنامه‌های توسعه‌ای در بخش زیرساخت و حوزه اقتصادی داشته باشیم و دغدغه استان را در حوزه‌های مختلف برطرف کنیم که این موضوع در حال حاضر برای کاهش نگرانی‌های احتمالی نسبت افت فشار و قطعی احتمالی گاز است.

استاندار اردبیل ادامه داد: برنامه‌ریزی در حوزه اقتصادی و حمل و نقل برای تولید کالا و خدمات از اولویت‌های اساسی برای رفع نارسایی‌ها است و در این زمینه باید با نگاه ویژه به تولید کالا و خدمات نسبت به بهبود وضعیت استان در این زمینه جامه عمل پوشانده شود.

ضرورت اجرای مطلوب برنامه‌ها در اردبیل

عاملی گفت: اجرای مطلوب برنامه‌ها برای ادامه روند توسعه به دور از حرکات نمایشی و ظاهرسازی و رسیدن به وضعیت مطلوب جزو اولویت‌های اساسی است و باید به این شکل مسیر توسعه راه هموار کرده و با وحدت و همدلی برای اقتصاد و اشتغال گام‌های اساسی برداشته شود و نسبت به جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران اقدامات لازم مبذول گردد.

وی تصریح کرد: عملکرد مناسبی را در حوزه سرمایه‌گذاری شاهد نیستیم و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران به دنبال فراری دادن سرمایه‌گذاران هستند نباید اجازه دهیم تا فضای سرمایه‌گذاری در استان تنگ شود.

استاندار اردبیل افزود: توجه به حوزه گردشگری نیز نسبت به تناسب ظرفیت شهرها و روستاها برای ایجاد منابع پایدار درآمد از اهم مواردی است که برای توسعه اقتصاد گردشگری لازم است و در این زمینه باید برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌ها و دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه تحقق یابد.

کاهش لغو پروازها با جدیت پیگیری می‌شود

عاملی گفت: در حال حاضر با اتصال راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد و روسیه به دنبال کاهش لغو پروازها تا ۱۲ مورد هستیم و از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای نیز می‌توان به اجرای خط دوم انتقال گاز و توسعه گلخانه‌ها تا ۵۰۰ هکتار در استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: احداث ۱۵ طرح صنعتی برای اشتغال‌زایی برای ۱۲ هزار نفر در استان مورد توجه واقع شده و به دنبال توسعه حوزه گردشگری با ساخت هتل ۵ ستاره و تقویت سایر زیرساخت‌ها هستیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: اجرای کامل طرح ساماندهی نانوایی‌ها و حل مشکلات پنبه‌کاران و پرداخت مطالبات پنبه‌کاران در زمان مقرر در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور ۱۵۰ میلیارد تومان مطالبات به پنبه‌کاران پرداخت خواهد شد.

عاملی ادامه داد: توسعه بزرگراه‌ها و بهبود تمامی محورهای مواصلاتی در حال انجام است و مانعی در فعالیت مسافری گمرک بیله‌سوار وجود ندارد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار