به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی عصر چهارشنبه در اولین همایش ملی آینده‌پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی در اردبیل اظهار کرد: علم فقه آئین‌نامه زندگی بشر است و در سایه فقه است که ما می‌توانیم به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم. وی از فقه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی عصر چهارشنبه در اولین همایش ملی آینده‌پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی در اردبیل اظهار کرد: علم فقه آئین‌نامه زندگی بشر است و در سایه فقه است که ما می‌توانیم به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم.

وی از فقه به عنوان کامل‌ترین برنامه سعادتمندی بشر یاد کرد و گفت: در سایه فقه راه و رسم زندگی می‌آموزیم و زمینه و بستر پیشرفت و تعالی نیز فراهم می‌آید.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل غفلت از فقه را زمینه‌ساز نگون‌بختی عنوان کرد و افزود: زندگی بشریت بدون علم فقه بی‌معنا است و حتی انسانی که از فقه جدا باشد، زندگی او شبیه به زندگی انسان‌های قبل از ظهور اسلام جلوه‌ای ناخرسند پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حسنی تصریح کرد: در سایه علم فقه است که انسان می‌تواند خود را نجات داده و راه و رسم سعادتمند زندگی را به شایستگی طی کند.

وی با بیان اینکه فقه بیش از ۲۰ بار در قرآن کریم مورد یادآوری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما امروز باید به سراغ چنین مفاهیم ارزشی بروند تا نفع آن به همه برسد.

حجت‌الاسلام حسنی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: علم، پژوهش و تحقیقی که انسان را به خدا نرساند، هیچ ارزشی ندارد و دانشجویان باید به این اصل توجه کنند.

وی بیان کرد: اگر دانشجویان ما به علم نافع و خدایی توجه کنند، قطعاً پژوهش، تحقیق و علم‌آموزی آنها به همراه اخذ مدرک ارزشی والاتر و بالاتر پیدا خواهد کرد.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با قدردانی از برگزارکنندگان اولین همایش ملی آینده‌پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی ادامه داد: اساس علم و پیشرفت یک جامعه به آینده پژوهی است تا با نگاه و افق روش بتوان مشکلات و دغدغه‌ها را رفع و به تعامل و تقویت مؤلفه‌های ارزشی بیش از گذشته کمک کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر