به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، توحید دلاورقوام عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در آستانه هفته گرامیداشت اردبیل و روز ملی شیخ صفی‌الدین در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: این علم که در جنگ چالدران در دست سپاه صفویه بوده، رونمایی شده و در کنار آن نسخه‌ای از کتاب‌های به غارت رفته […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، توحید دلاورقوام عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در آستانه هفته گرامیداشت اردبیل و روز ملی شیخ صفی‌الدین در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: این علم که در جنگ چالدران در دست سپاه صفویه بوده، رونمایی شده و در کنار آن نسخه‌ای از کتاب‌های به غارت رفته عصر صفویه در اردبیل در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی با گرامیداشت پنج مرداد روز ملی «شیخ صفی‌الدین اردبیلی» و ثبت آن در تقویم رسمی کشور به نام «روز اردبیل» تصریح کرد: احیای تشیع صفوی و اندیشه‌های ناب به عنوان هویت اصیل اردبیلی در قالب برنامه‌های اجرا شده مورد توجه و دقت نظر است.

دبیر روز ملی اردبیل گفت: در گرامیداشت این هفته در چهار محور کارگاه تخصصی ادبیات، تاریخ، عرفان و فلسفه برگزار خواهد شد تا با دعوت از اساتید برجسته، علاقه‌مندان در این حوزه‌ها بتوانند از گنجینه ارزشمند ادبی، تاریخی، عرفانی و فلسفی دیار شیخ صفی‌الدین اردبیلی بهره‌مند شوند.

دلاورقوام رونمایی از کتاب سیر اندیشه فلسفی عسگر شاهی را با نام «از ابتدا تا ابتدا» و رونمایی از کتاب شعر دوره صفویه بقا و مردانه را یادآور شد و افزود: در گرامیداشت این هفته قرار است آثار موسیقی فاخر با محوریت معرفی جایگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با همکاری ۲۰ خواننده رونمایی شده و در شب عید غدیر نیز کار ارزشمند و فاخری در این حوزه رونمایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همزمان با چهار مرداد با دعوت از میهمانان کشوری در سالن فدک اردبیل برنامه‌های گرامیداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین برگزار شده و ما سعی کردیم با دعوت از اساتید برجسته کشوری این رویداد را غنی‌تر و با مبانی علمی شایسته‌تر برپا کنیم.

دلاورقوام از برگزاری مراسم طشت‌گذاری سنتی در شیخ صفی‌الدین اردبیلی در آستانه ماه محرم خبر داد و اضافه کرد: برای کودکان و نوجوانان نیز در کنار ارائه کتاب شعر شاه اسماعیل، مقرر شده تا ایستگاه‌های نقاشی کودک، کارگاه‌های قصه‌گویی و آموزشی در پایگاه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برپا شود.

وی بیان کرد: برپایی جشنواره عکس، برگزاری همایش ملی با حضور اساتید برجسته از دانشگاه لندن و اساتید کشوری به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس در سوم مردادماه برگزار خواهد شد.

دبیر روز ملی اردبیل برپایی برنامه‌های نقالی و پرده‌خوانی و رونمایی از آلبوم موسیقی ۲۰ خواننده اردبیلی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده عنوان کرد و ادامه داد: در شهرستان‌ها نیز برنامه‌های متنوعی در این هفته برگزار شده و قرار است در خانه اردبیل در تهران نیز نشست این روز ملی برگزار و همایش ملی سرمایه‌گذاری نیز در اردبیل برپا شود.

انتهای پیام/

منبع