مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: 25 درصد از کل واجدین شرایط دریافت کارت ملی در این استان هنوز کارت ملی هوشمند ندارند.

اسد حسن زاده با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان اردبیل 55 دفتر پیشخوان دولت شهری و روستایی در حال صدور کارت ملی هستند، اظهار داشت: برای 75 درصد از واجدین شرایط این استان کارت هوشمند ملی صادر و تحویل شده است.

وی افزود: کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است و با افزایش زیرساخت‌های مناسب، می‌توان استفاده‌های زیادی را از کارت هوشمند ملی از جمله استفاده‌های درمانی، بانکی و هویتی داشت.

علت کیفیت بد عکس کارت ملی

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل در خصوص گلایه مردم به عکس های روی کارت ملی بیان داشت: نباید به عکس روی کارت ملی زیاد حساس شویم ؛ کیفیت این عکس ها به دلیل اینکه اسکن می شوند و دارای حکاکی لیزری هستند کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:گرچه عکس روی کارت ملی کیفیفت عکس رنگی را ندارد اما پایداری و امنیت عکس روی کارت هوشمند ملی به دلیل حک لیزی بالاتر است حتی زاویه ابروها، قرنیه و ساختار جمجمه نیز با این عکس در پایگاه اطلاعات ملی ثبت می شود.

حسن زاده تصریح کرد: شاید تنها 30درصد کیفیت عکس روی کارت ملی به فضای عکاسی آن بستگی داشته باشد چراکه برای گرفتن این عکسها سیستم به نحوی تعریف شده است که حتی ناشی ترین عکاس هم بتواند با آن عکس بگیرد.

وی ادامه داد: زاویه قرار گرفتن شخص جلوی دوربین کاملا در نرم افزارخاص عکس کارت ملی مشخص شده و اگر از خارج از آن باشد،خطا می دهد.

پیشتر سخنگوی سازمان ثبت احوال از کسانی که برای گرفتن عکس برای کارت مراجعه می کنندخواسته بود تا که برای گرفتن عکس آمادگی ظاهری بیشتری داشته باشند تا از کیفیت عکس خود نیز راضی تر باشند .

انتهای پیام/