به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از پایگاه الخبر الیمنی، منابع خبری غیر رسمی اعلام کردند که پس از برگزاری رژه بزرگ در میدان «السبعین» صنعا، ائتلاف متجاوز در مذاکرات پایان دادن به جنگ یمن آشکارا عقب نشینی کرده است. بر اساس این گزارش، برخی منابع غیر رسمی از پذیرش بیشتر شروط دولت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از پایگاه الخبر الیمنی، منابع خبری غیر رسمی اعلام کردند که پس از برگزاری رژه بزرگ در میدان «السبعین» صنعا، ائتلاف متجاوز در مذاکرات پایان دادن به جنگ یمن آشکارا عقب نشینی کرده است.

بر اساس این گزارش، برخی منابع غیر رسمی از پذیرش بیشتر شروط دولت نجات ملی یمن از سوی ائتلاف سعودی، پس از رژه بزرگ در صنعاء خبر دادند.

بر همین اساس، حساب کاربری «الشرطه السریه» که گفته می شود به منابع اطلاعاتی ریاض نزدیک است، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت که پس از رژه بزرگ صنعاء در میدان السبعین، مذاکرات میان دولت نجات ملی و ائتلاف سعودی پیشرفت خوبی داشته است.

وی در ادامه نوشته است: جنگ در شمال یمن تقریبا پایان یافته و جنوبی‌ها نیز باید کار درگیری‌ ها را تمام کنند، در غیر این‌صورت نه تنها نمی‌ توانند حکومت تشکیل دهند، بلکه خودمختاری را نیز از دست خواهند داد.

کاربر مذکور توئیتر نوشت: این موضوع را با صنعاء نیز در میان گذاشته و آنها نیز صحت اطلاعاتش را تأیید کرده و گفته‌ اند که جز مسأله مناطق «المخا»، شهر «مأرب» و مناطقی در استان «تعز» درباره باقی مسائل تفاهم صورت گرفته است.

این در حالی است که همزمان با رژه بزرگ صنعا و روند مذاکرات پایان جنگ، ناامیدی بر نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی غلبه کرده است.

گفتنی است، در جریان رژه نظامی نیروهای مسلح یمن در روز چهارشنبه از سامانه‌های مختلف و سلاح‌های بازدارنده راهبردی و موشک‌های بالستیک و بالدار، پهپادها و موشک‌های پدافند هوایی و موشک‌های دریایی رونمایی شد. این رژه نظامی با حضور مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی دولت نجات ملی یمن برگزار گردید.

انتهای پیام/

منبع