براساس مصوبه هیئت وزیران عضو جدید عضو شورای عالی کار تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، با تصویب هیئت وزیران، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، به جای مجید دوستعلی، به عنوان عضو شورای عالی کار تعیین شد.

رئیس مرکز منطقه ای داوری در تهران تعیین شد

هیئت وزیران در ادامه و به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور، علیرضا عالی پناه را به عنوان رئیس مرکز منطقه‌ای داوری در تهران تعیین کرد.

مرکز منطقه ای داوری تهران (TRAC) یک سازمان مستقل است که زیرنظر سازمان حقوقی مشورتی آسیایی – آفریقایی (AALCO) فعالیت می کند. این مرکز در پی توافقی که در تاریخ (۳) می (۱۹۹۷) به امضا رسید، تأسیس شد و در جولای (۲۰۰۵) فعالیت خود را با انتشار قواعد داوری آغاز نمود. داوری در مرکز منطقه ای داوری تهران (TRAC) روشی انعطاف پذیر برای حل و فصل اختلافات است که منجر به صدور آرای قطعی و الزام آور و قابل اجرا در سراسر جهان می شود.

اصلاح مصوبه مربوط به الزام دستگاه ها به واریز درآمدهای خود به حساب های خزانه داری کل کشور

هیئت وزیران با هدف تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص مصوبه مربوط به الزام کلیه دستگاه ها به واریز درآمدهای خود به حساب های خزانه داری کل کشور، مصوبه مذکور را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، نهادهای عمومی غیر دولتی در رابطه با آن بخش از منابع خود که از محل منابع عمومی یا کمک های مردمی تأمین می شود، مشمول حکم مندرج در این مصوبه می شوند.

اصلاح مصوبه دولت درخصوص تعیین مشوق های بیمه ای، مالیاتی، بانکی و تجاری برای حمایت از تولید و حفظ و افزایش اشتغال

هیئت وزیران در راستای رفع ایراد و اعلام مغایرت قانونی از سوی هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص مصوبه مربوط به تعیین مشوق های بیمه ای، مالیاتی، بانکی و تجاری برای حمایت از تولید و حفظ و افزایش اشتغال، پیشنهاد اصلاح مصوبه مذکور را به تصویب رساند.

به موجب اصلاح مصوبه یاد شده، بانک ها و مؤسسات اعتباری می توانند در چارچوب  قوانین و مقررات نسبت به بخشش جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی و امهال تسهیلات بانکی مربوط به بخش تولید اقدام نمایند.

دولت آیین نامه اجرایی «اعطای نشان ویژه به ایثارگران» را اصلاح کرد

دولت به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی ماده (۶۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موضوع اعطای نشان ویژه به ایثارگران را اصلاح کرد.

بر این اساس، خانواده های شاهد، جانبازان و آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر که واجد شرایط دریافت نشان هستند، ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این آیین ‌نامه، توسط بنیاد با همکاری ستاد کل احصاء و اسامی آنها به کارگروه ارایه می ‌گردد.

همچنین به موجب اصلاح آیین نامه یاد شده، «نشان ویژه بردباری» به همسران جانبازان اعطا خواهد شد.

مصوبه مربوط به تعیین سقف کارانه پزشکان در سال ۱۴۰۱ اصلاح شد

هیئت وزیران به منظور رفع ایرادهای هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص مصوبه مربوط به تعیین سقف کارانه پزشکان در سال ۱۴۰۱، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح مصوبه مذکور موافقت کرد.

مصوبات کارگروه متشکل از وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تعیین سقف کارانه پزشکان، با رعایت ساز وکار ماده (۱۹) آیین نامه داخلی هیئت دولت، قابل ابلاغ است.

پایان پیام/

 

 

 

انتهای پیام/
منبع خبر: فارس