به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز اظهار کرد: شجاعت، صفا، پاکی، غیرت، رشادت، دینداری و تعهد در میان عشایر مثال زدنی است. وی با تاکید بر این که عشایر دین بزرگی بر گردن همه دارند، خاطرنشان کرد: عشایر در […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز اظهار کرد: شجاعت، صفا، پاکی، غیرت، رشادت، دینداری و تعهد در میان عشایر مثال زدنی است.

وی با تاکید بر این که عشایر دین بزرگی بر گردن همه دارند، خاطرنشان کرد: عشایر در تمام مقاطع تاریخی این انقلاب نقش خودشان را به نحو احسن ادا کرده‌اند.

امام جمعه اصلاندوز ادامه داد: وقتی که در دوران تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌ایم عشایر نشان داد در این جنگ اقتصادی نیز می‌تواند خوش بدرخشد و اقتصاد درون زا و مقاومتی را در مقام عمل معنا کند.

جعفرزاده بیان کرد: وظیفه همه مسئولان است که در رابطه با حل مسائل و دغدغه‌های عشایر غیور کمر به همت ببندند و عملاً وارد این میدان شوند.

وی عشایر را ذخایر نظام ولایی و انقلاب دانست و تصریح کرد: توصیه اکید ما به مسئولان این است که تا می‌توانید در خدمت عشایر با غیرت و همیشه در صحنه باشید.

خطیب جمعه اصلاندوز اضافه کرد: همایش، سمینار و برگزاری اجلاس دردی از عشایر دوا نمی‌کند چرا که مشکل عشایر با این مراسم‌های شما حل نمی‌شود و مسئولان باید تلاش کنند تا به داد عشایر برسند و اجازه از بین رفتن فرهنگ عشایر را ندهند.

جعفرزاده با بیان اینکه خشکسالی‌های چند سال اخیر عشایر را در مضیقه قرار داده و نبود آب سبب شده تا دام‌های عشایر تلف شود، گفت: مشکلات موجود در حوزه نهاده‌های دامی عشایر را در دشواری شدید قرار داده و کودکان عشایر از مدارس در شأن این قشر بی بهره هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز فرارسیدن روز دانشجو را یادآور شد و بیان کرد: دانشجویان ما جوانانی پویا، سرزنده، دارای نشاط اجتماعی و آگاه به مسائل جاری در جامعه هستند.

جعفرزاده افزود: این از برکت انقلاب است که دانشجویان ما امروز توان اظهارنظر و آزادی بیان دارند و گاهی حتی در حضور مقام معظم رهبری به نقد مسئولان و روند امورات می‌پردازند.

وی روحیه عدالت طلبی و حساس بودن در راستای تحقق عدالت در میان دانشجویان را ظرفیت ممتاز برای کشور اعلام و اظهار کرد: دانشجویان امروز آینده سازان فردای این کشور و مدیران آتی خواهند بود و باید مسئولان از این ظرفیت‌ها بهره برده و به روش‌های مختلف از جمله به کارگیری به عنوان مشاوران جوان تلاش کنند تا زمینه ایفای نقش اجتماعی را برای دانشجویان فعال و اهل دانش فراهم کرده و روح مسئولیت پذیری را در دانشجویان احیا کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر