به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین حاج حسینی در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) در سخنانی به تبیین اهمیت ترویج سیره زندگانی ائمه معصومین (ع) در جامعه پرداخت و گفت: حضرت رسول اکرم (ص) نمونه و الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها در تمام دوران بوده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین حاج حسینی در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) در سخنانی به تبیین اهمیت ترویج سیره زندگانی ائمه معصومین (ع) در جامعه پرداخت و گفت: حضرت رسول اکرم (ص) نمونه و الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها در تمام دوران بوده و عامل سعادت دنیا و آخرت برای بشریت است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه‌ی راستین، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بود. شناخت این شیوه‌ها می‌تواند راه‌های نفوذ در دل‌های مخاطبان تبلیغ و ترویج دینی را در عصر حاضر به ما ارائه دهد.

عزاداری مردم اردبیل در سوگ رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع)

حجت‌الاسلام حسینی احترام و مدارا با مردم را ویژگی بارز پیامبر برای الگوگیری در جامعه کنونی عنوان کرد و افزود: از خصوصیات بارز پیامبر (ص) که در عصر کنونی نیز بسیار مهم می‌نماید، احترام و مدارا با مردم است که آن حضرت علاوه بر شخصیت دادن به افراد، آنان را محترم می‌داشتند و با آنها با نیکی و محبت رفتار می‌کردند، به گونه‌ای که با گفتار و کردارشان، بهترین آداب زندگی را به آنان می‌آموختند و درشت خویی آنان را، با صبر و حوصله تمام تحمل کرده و در عین حال، بر ارائه آموزه‌های دینی بر مردم تلاش می‌کرد.

وی بر ضرورت الگوگیری از سیره پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد و گفت: حضرت رسول اکرم (ص)، برترین الگوی رفتاری برای بشریت است که قرآن مجید آن حضرت را به‌عنوان «اسوه حسنه» یاد می‌کند و ما بایستی رفتار پیامبر (ص) را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

در ادامه بهنام سیفی به مداحی و ذکر مصیبت در سوگ رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) پرداخته و حاضرین در رثای غم اهل بیت (ع) عزاداری کردند.

عزاداری مردم اردبیل در سوگ رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع)

در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مردم شهر گرمی نیز به همت تبلیغات اسلامی گرمی در سوگ رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) با برپایی دسته جات به عزاداری پرداختند.

عزاداری مردم اردبیل در سوگ رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع)

این مراسم از سه راهی موران گرمی تا مسجد جامع این شهرستان برگزار شد و در پایان، عزاداران با حضور در مسجد جامع گرمی زیارت حضرت رسول (ص) را قرائت کردند.

نظیر این مراسم در مسجد جامع شهرستان پارس آباد با حضور امام جمعه، رئیس تبلیغات اسلامی، فرماندار و اقشار مختلف مردم با سخنرانی حجت‌الاسلام رمضانی برگزار شد و حاضرین در سوگ رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) به عزاداری پرداختند.

عزاداری مردم اردبیل در سوگ رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع)

انتهای پیام/

منبع