نوبخت اژدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در بهمن ماه با جوجه‌ریزی دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه سعی شده تا نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در فروردین و اردیبهشت تأمین شود که در همین راستا پیش‌بینی می کنیم بیش از پنج هزار و ۱۰۰ تن گوشت سفید به پایگاه […]

نوبخت اژدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در بهمن ماه با جوجه‌ریزی دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه سعی شده تا نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در فروردین و اردیبهشت تأمین شود که در همین راستا پیش‌بینی می کنیم بیش از پنج هزار و ۱۰۰ تن گوشت سفید به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان عرضه شود.

وی مصرف ماهانه اهالی استان را سه هزار تن اعلام کرد و گفت: با در نظر گرفتن مسافران و گردشگران در ایام نوروز ما قادر به تأمین چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید هستیم و برای تأمین نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در ماه رمضان نیز برنامه‌ریزی ها انجام شده است.

هیچ‌گونه کمبود در تولید و عرضه گوشت سفید و مرغ وجود ندارد
معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: هیچ‌گونه کمبود در تولید و عرضه گوشت سفید و مرغ وجود ندارد و از ۲۰ اسفند در قالب فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مستقیم مرغ همشهریان می‌توانند به اندازه نیاز خود خرید انجام دهند.

اژدری افزود: این عرضه مرغ تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت و بعد از آن نیز با توجه به تقارن دهه دوم فروردین با ماه رمضان نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان از لحاظ مرغ تأمین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: علاوه بر مرغ و گوشت قرمز، شکر، برنج و سایر نیازمندی های مردم در ایام ماه رمضان به اندازه کافی ذخیره‌سازی شده که عرضه آن در هفته‌های آینده آغاز می شود.

۴۸۵ تن مرغ منجمد آماده عرضه در استان است
اژدری اضافه کرد: ۴۸۵ تن مرغ منجمد نیز آماده عرضه در استان است که ذخیره‌سازی مرغ منجمد اعم از داخلی و خارجی انجام شده است.

وی در مورد تخم مرغ و عرضه آن در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مصرف بیان کرد: نیاز استان یک‌هزار و ۱۰۰ تن در ماه است که نیمی از این نیازمندی از طریق مراکز تولید استان تأمین می شود و ۵۰ درصد نیز از طریق سایر استان‌ها وارد چرخه توزیع می شود.

اژدری تولید مازاد گوشت قرمز را در استان یادآور شد و ادامه داد:‌ از ۳۰ هزار تن تولید استان نیمی از این تولیدات به مصرف اهالی استان می رسد و مابقی به صورت لاشه و زنده با مجوز دامپزشکی به سایر استان‌ها ارسال می شود.

افزایش ۱۰ هزار تومانی قیمت دام زنده در یک ماه اخیر
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۲۰۴ تن گوشت قرمز نیز با نرخ ۱۲۰ هزار تومان خریداری و ذخیره‌سازی شده تا در صورت نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان عرضه آن با قیمت مصوب دولتی آغاز شود.

اژدری به افزایش ۱۰ هزار تومانی قیمت دام زنده در یک ماه اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی به ویژه علوفه، کاه و جو دامداران با مصوبه اتحادیه کشوری ۱۰ هزار تومان به نرخ فروش اضافه کردند تا عرضه گوشت را به نرخ ۱۴۰ هزار تومان در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل قیمت مصوب مرغ را ۳۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش تولید در استان هم اکنون در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اردبیل مرغ گرم به نرخ ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان عرضه می شود.

هیچ مشکلی در تأمین ذرت، سویا و کنجاله وجود ندارد
وی در مورد نهاده‌های دامی تصریح کرد: برای صنعت طیور و دامداری های صنعتی تأمین نهاده‌ها به صورت سیستمی و از طریق سامانه انجام میشود و هیچ مشکلی در تأمین ذرت، سویا و کنجاله وجود ندارد.

اژدری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند برخی تأخیرها را در تأمین نهاده‌ها شاهد هستیم اما به مقدار کافی ذخیره‌سازی انجام شده و هیچ مشکلی در تأمین نهاده‌های دامی و طیور وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برای دامداری های سنتی و عشایر نیز دولت تا ۴۰ درصد تأمین نهاده‌ها را انجام می دهد تا در شرایط سخت خشکسالی آنها بتوانند دام خود را نگهداری کنند.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ هزار تن ذرت، سویا و کنجاله به مرغداری ها و دامداری های صنعتی و ۲۱۰ هزار تن نهاده‌های دامی نیز بین عشایر و روستاییان در استان اردبیل فروخته شده است.

اژدری ادامه داد: ما از هم اکنون خرید نهاده‌های دامی را برای ایام پایانی سال، فروردین و اردیبهشت انجام دادیم و هیچ مشکلی در این زمینه در استان اردبیل وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع