به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از سنا، در حاشیه دیدار مجید عشقی رئیس سازمان بورس از ایران خودرو، خطیبی مدیر عامل ایران خودرو از عرضه دنا، رانا و سورن در بورس کالا در هفته‌های آتی خبر داد. رئیس سازمان بورس در این باره گفت: کسانی که می‌خواهند در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از سنا، در حاشیه دیدار مجید عشقی رئیس سازمان بورس از ایران خودرو، خطیبی مدیر عامل ایران خودرو از عرضه دنا، رانا و سورن در بورس کالا در هفته‌های آتی خبر داد.

عرضه دنا و سورن به زودی در بورس

رئیس سازمان بورس در این باره گفت: کسانی که می‌خواهند در مورد قیمت‌ها تصمیم‌گیری کنند، یک بار چالش فرآیندهای تولید را از نزدیک ببینند و پس از آن تصمیم‌گیری کنند

خطیبی مدیرعامل ایران خودرو نیز دربار صنعت خودروسازی گفت: یک میلیارد دلار پروژه سرمایه‌گذاری امسال ایران خودرو هست که پیش از این تأمین منابع آن با ابهام مواجه بود؛ اما با عرضه خودروها در بورس کالا امکان این سرمایه‌گذاری نیز فراهم خواهد شد. طی سالهای اخیر سازمان مالیات نتوانسته یک ریال مالیات اخذ کند؛ مصرف کننده واقعی با قیمت‌های بالا خودرو را تهیه کرده و سهامداران نیز نتوانسته‌اند سود تقسیمی را کسب کنند. مواد اولیه در بورس تهیه می‌شود، اما با عرضه محصول نهایی در بورس مقابله می‌شود! این سوق دادن کشور به سمت صادرات مواد خام است.

مجید عشقی نیز با اشاره به بحث اصلاح‌های ساختاری خودروسازان، بیان کرد: واگذاری سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا از جانب سازمان خصوصی سازی دنبال می‌شود. در مورد سهام وثیقه این دو خودروساز نیز سازمان بورس متولی این امر نیست اما سازمان خصوصی سازی به دنبال جایگزینی سهام وثیقه است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر