اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان عرضه بی‌واسطه و بدون سود صنفی توزیع شکر، روغن و برنج در مناطق مختلف استان آغاز شد.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرمغان، اظهار کرد: با هدف دسترسی مردم به مایحتاج ضروری در ایام با برکت ماه رمضان، ۱۰۵ فروشگاه‌ منتخب این مواد غذایی را با نرخ مصوب به اهالی استان عرضه می‌کنند تا زمینه خرید و تأمین مایحتاج برای شهروندان فراهم آید.

وی تصریح کرد: شکر در بسته‌بندی یک کیلویی، برنج در بسته‌های ۱۰ کیلویی و روغن نیز در سایزهای مختلف برای مصرف شهروندان تهیه شده و از دیروز با حمل به فروشگاه‌های منتخب، عرضه آن از امروز به صورت فراگیر آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از شهروندان خواست تا با مراجعه به فروشگاه‌ها خرید به تناسب نیاز خود را انجام داده تا امکان عرضه بیشتر برای مردم فراهم آید چرا که خریدهای مازاد بیشترین مشکلات و نارسایی‌ها را هم از لحاظ بهداشتی و شیوع کرونا و هم شکل‌گیری صف‌های طولانی به وجود می‌آورد.

صادقی گفت: به اندازه کافی این کالاهای مورد نیاز و پرمصرف در ماه مبارک رمضان تهیه شده و با تلاش اصناف و بازاریان منصف اردبیل در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا روزه‌داران از این مواد غذایی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با اعلام ستاد کرونا و محدودیت فعالیت اصناف ما مجبور شدیم تا این کالاها را در فروشگاه‌های منتخب عرضه کنیم و در صورت مساعد بودن شرایط کرونا در هفته‌های آینده امکان عرضه این مایحتاج در بازارچه‌های موقت فراهم می‌آید.

صادقی خاطر نشان کرد:‌ در اردبیل ۴۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که از این تعداد ۸۰ درصد به دلیل شیوع کرونا به عنوان واحدهای صنفی گروه دو، سه و چهار تعطیل هستند و تنها ۲۰ درصد از واحدهای صنفی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد:‌ در یک سال گذشته و به دنبال شیوع کرونا در مقاطع مختلف بیشترین ضرر و زیان متوجه اصناف بوده اما با در نظر گرفتن شرایط سخت کرونایی بیشترین همکاری را با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارتاستان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم شرایطی فراهم آید تا هموطنان با خیال راحت کالاهای مورد نیاز خود را در این ایام تهیه کرده و از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع