امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف دشمنان برای ضربه زدن به ایران راه‌اندازی جنگ روانی و رسانه‌ای بر علیه کشور است عدم وجود ستاد مبارزه با جنگ روانی در کشور جای تأسف دارد.

به گزارش ندای شمالغرب اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش حائز اهمیتی در ارتقای سطح آگاهی مردم جامعه بر عهده دارند و دانستن سبب می‌شود که نقشه‌های دشمن را فهمیده و تصمیمات مناسب برای مقابله با آنها اتخاذ کنیم.

وی گفت: خبرنگاران باید با حریت و آزادی در بیان اندیشه و قلم، وظیفه خود به مردم و جامعه را انجام دهند چرا که آگاهی و دانستن حق مردم است با ارتقای سطح آگاهی می‌توانیم همزمان با تحولات دنیا حرکت کرده و پیشرفت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: دشمنان ایران و در رأس آنها استکبار جهانی برای تهدید ایران دست به استفاده از ابزار رسانه زدند و سعی دارند که جنگ اقتصادی و جنگ نرم را همزمان برای فروپاشی ایران اجرایی کنند که این موضوع را با هدف مدیریت افکار عمومی و سوءاستفاده از مشکلات کشور مدیریت می‌کنند.

عاملی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت افکار عمومی در سرنوشت یک کشور تأثیرگذار است، در جنگ روانی و رسانه‌ای دشمنان بر علیه ایران، بزرگ‌ترین فرماندهی برای مقابله با این تهدیدات متوجه خبرنگاران بوده و می‌توانند در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان ایفای نقش مهمی داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف دشمنان برای ضربه زدن به ایران راه‌اندازی جنگ روانی و رسانه‌ای بر علیه کشور بوده، عدم وجود ستاد مبارزه با جنگ روانی در کشور جای تأسف دارد چرا که امپراطوی رسانه‌ای غرب تصویری وحشتناک از وضعیت داخلی کشور به جهانیان و مردم ایران مخابره می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر علیه ایران، گفت: یکی از فواید تحریم، مسلط شدن به نقطه ضعف‌ها بوده برای مثال می‌توان به جلوگیری از فروش نفت خام و استفاده از این نعمت در رابطه با صنایع و کارخانجات پتروشیمی داخل کشور برای ارتقای تولید این صنایع است.

عاملی افزود: برخی‌ها در داخل کشور فکر می‌کنند که اقتصاد ایران وابسته به آمریکا و اروپا بوده ولی اگر به آینده کشورهایی که چندین سال وابسته به آمریکا بودند، مانند مصر نگاه کنیم، می‌بینیم که ذره‌ای استقلال نداشته و همیشه دچار مشکلات هستند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور سابق آمریکا عنوان کرد که آمریکا جز با همکاری ایران چاره‌ای برای مدیریت منطقه ندارد و قطعا رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز به این نتیجه خواهد رسید.