به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی نیکزاد بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل با بیان اینکه قدرت نفوذ برای جذب اعتبارات ماده ۵۶ را نداشتم، اظهار کرد: نه تنها در گذشته بلکه الان نیز چنین قدرت نفوذی را ندارم ولی با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم تلاشمان بر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی نیکزاد بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل با بیان اینکه قدرت نفوذ برای جذب اعتبارات ماده ۵۶ را نداشتم، اظهار کرد: نه تنها در گذشته بلکه الان نیز چنین قدرت نفوذی را ندارم ولی با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم تلاشمان بر این است تا موانع پیش آمده در تکمیل تالار شهر و جذب منابع ماده ۵۶ را هموار کرده و مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در گذشته نیز مسئولان امر چنین تقاضایی را از ما نداشتند و بنده نیز نمی‌توانم در حوزه اجرا ورود پیدا کرده و جذب منابع ماده ۵۶ را انجام دهم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز به اتفاق صاحبان فکر و اندیشه و پیشکسوتان در این عرصه از تالار شهر اردبیل بازدید کردیم و پروژه با پیشرفت زیر ۵۰ درصد در حال اجرا است.

نیکزاد افزود: در سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه فرهنگی اختصاص یافت که ۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته اما ۱۵۰ میلیارد تومان آنکه از محل ماده ۵۶ و توسط بانک عامل تأمین خواهد شد، تاکنون تزریق نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قبال پرداخت تسهیلات بانکی، دولت و سازمان برنامه و بودجه متعهد می‌شود تا در سررسید این تسهیلات را بازپرداخت کند که امیدواریم در نشست هفته آینده در تهران گره این مشکل باز شود.

نیکزاد اضافه کرد: به هیچ وجه با اعتبارات اندک استانی نمی‌توان این پروژه را به سرانجام رساند و قطعاً از طریق ماده ۵۶ و منابع وزارت ارشاد در سال‌های آینده می‌توان تالار شهر را تجهیز، تکمیل و تحویل اهالی فرهنگ و هنر کرد.

وی در مورد جذب ماده ۵۶ و کارشکنی تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام کلیات این منابع رد شد ولی دولت طرحی را آماده کرده تا ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع به تصویب رسانده و از طریق ماده ۵۶ برای پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور تزریق شود.

نیکزاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این زمینه بسیاری از استان‌ها معطل جذب اعتبارات ماده ۵۶ هستند که از این بین استان اردبیل نیز در پروژه‌های حوزه راه، فرهنگ و سدسازی با چنین مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌رو شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از شورای شهر و شهرداری اردبیل خواست تا هر چه سریع‌تر پروانه تالار شهر را صادر کرده تا در تأمین تضامین مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر