حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با تبریک سالروز فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع)، ترویج سیره رفتاری آن حضرت را در جامعه ضروری برشمرد و اظهار کرد: رفتار امام علی (ع) با عموم مردم یکسان و بر مبنای «عدالت و عدم تبعیض» بود و ملاک برتری افراد […]

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با تبریک سالروز فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع)، ترویج سیره رفتاری آن حضرت را در جامعه ضروری برشمرد و اظهار کرد: رفتار امام علی (ع) با عموم مردم یکسان و بر مبنای «عدالت و عدم تبعیض» بود و ملاک برتری افراد را تقوا قرار می‌داد و معتقد بود که بیت المال باید به تساوی در بین افراد تقسیم شود.

وی گفت: امام علی (ع) از نظر اخلاق فردی و اجتماعی نمونه بود که می‌تواند الگوی عملی جامعه امروز باشد. آن حضرت در عمر با برکت و حیات طیبه خود با وجود همه مظلومیت‌ها و تحمل سختی‌ها، همواره بر محوریت صبر، حلم و بردباری با تکیه بر مبانی اسلامی و اخلاقی همواره سعی کرد تا جامعه بشری را در مسیر درست و صحیح هدایت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به فراز و نشیب دوران زندگانی حضرت علی (ع) به‌عنوان امام اول شیعیان و اسوه پرهیزکاری تصریح کرد: آن حضرت حتی بعد از خانه‌نشینی طولانی مدت هیچ وقت نخواست تا در رسیدن به قدرت و طمع زر و زور و ظاهر دنیوی، آلوده به برخی بداخلاقی‌ها شود در حالی که همیشه سعی کرد چراغ حق و حقیقت را روشن نگه داشته و عدالت و انصاف را در جامعه مورد توجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: با وجود همه این ویژگی‌های برجسته و شایستگی‌های ممتاز، دشمنان آن حضرت همیشه سعی می‌کردند تا مانعی بر سر راه او به وجود بیاورند به طوری که در مدت کوتاه امامت و رهبری جامعه اسلامی، همواره در میدان کارزار و جنگ با دشمنان و معاندان مکتب الهی قرار داشت.

منشور حکومتی امام علی (ع) برپایه حق و تقویت امت اسلامی استوار بود

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، با بیان اینکه ویژگی‌های حکومت علی (ع) باید امروز سرمشق جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باشد، بیان کرد: آن حضرت در منشور حکومت خود همیشه بر عدالت، تحکیم پایه‌های حق و حق‌بینی و دور شدن از ظلم و تضعیف امت اسلامی و حتی سایر ملل جهان تاکید داشت و برای همیشه الگویی را ارائه کرد که امروز مایه فخر و شرف امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در ادامه سخنان خود اضافه کرد: فضایی که امروز در سایه حاکمیت معنوی علوی در جامعه اسلامی شکل گرفته یک شیوه بی‌نظیری است که می‌تواند حکام امروز دنیا آن را مورد توجه و ارزش‌گذاری قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به مصادیق الگوهای تربیتی حضرت امام علی (ع)، بر ضرورت ترویج سیره رفتاری آن حضرت در جامعه تاکید کرد و گفت: حضرت علی (ع) برای جامعه بشری امروز نه تنها یک الگوی عملی و رفتاری مناسب هستند، بلکه می‌توانند شاخصه درست زندگی کردن، درست تصمیم گرفتن و درست حرکت کردن در مسیر احقاق حق واقعی باشند.

وی در ادامه از برگزاری مراسم جشن خیابانی به مناسبت سالروز میلاد امام علی (ع) در اردبیل خبر داد و گفت: کاروان خودرویی حیدریون روز شنبه ۱۵ بهمن مصادف با سالروز میلاد امام علی (ع) از مقابل ساختمان اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل ساعت ۱۴ با حضور خودروهای مزین به پرچم و تراکت‌های تبلیغی آغاز شده و در سطح شهر با پخش مولود خوانی و مدیحه سرایی، فضای شهر را نشاط می‌بخشند از عموم مردم ولایی اردبیل برای شرکت در این کاروان خودرویی دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر