امیرحسین عبداله‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به اهمیت حضور حداکثری مردم در رفراندوم ملی ۲۸ خرداد اشاره و اظهار کرد: تاریخ این موضوع مهم را به اثبات رسانده است که در هر برهه‌ای پشتیبانی مردم از دولت بنا به هر دلایلی تضعیف گشته، خسارات و زیان حداکثری متوجه دولت و نظام شده […]

امیرحسین عبداله‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به اهمیت حضور حداکثری مردم در رفراندوم ملی ۲۸ خرداد اشاره و اظهار کرد: تاریخ این موضوع مهم را به اثبات رسانده است که در هر برهه‌ای پشتیبانی مردم از دولت بنا به هر دلایلی تضعیف گشته، خسارات و زیان حداکثری متوجه دولت و نظام شده است.

وی وابستگی دولت به ملت را امری غیرقابل انکار دانست و افزود: تفرقه‌افکنی بین دولت و نظام در تمامی دوره‌ها و رویدادهای سرنوشت‌ساز ایران رایج بوده و امروز در آستانه انتخابات حساس ۲۸ خرداد این ایجاد فاصله و دوقطبی‌سازی به حد اعلای خود رسیده که عبور موفق از تله‌های دشمن ساخته نیازمند بینش و بصیرت کافی مردم است.

این کارشناس مسائل اجتماعی امید به آینده‌ای روشن در بین مردم را بسیار پایین عنوان و بیان کرد: تحت تأثیر معیشت سخت بسیاری از دهک‌های جامعه در چند سال اخیر امید به آینده نیز در بین ملت رنگ باخته است و اگر داوطلبی قصد ورود به عرصه مدیریت کلان کشور را دارد باید با آسیب‌شناسی دقیق این موضوع پا به عرصه بگذارد.

انتخاب فردی انقلابی با روحیه جوانی انحراف از مسیر را به حداقل می‌رساند

رئیس ستاد گام دوم انقلاب ابراهیم رئیسی در استان اردبیل حضور آگاهانه مردم در انتخابات را عامل تثبیت اهداف و آرمان‌های انقلاب دانست و افزود: جامعه اگر چه در ۸ سال اخیر دچار یک بی‌اعتمادی نسبت به نظام و دولت شده است اما با انتخاب فردی عمل‌گرا و انقلابی با روحیه جهادی و جوانی بی‌شک این اعتماد با گذشت ایام دوباره ترمیم خواهد شد.

عبداله‌زاده گفت: جامعه امروز نیازمند شبهه‌زدایی قوی و در گام بعدی شفافیت علنی است چرا که تبلیغ سو از سوی دشمن در تمامی این سال‌ها به حدی در اذهان و افکار جمعی کشور رسوخ کرده است که تنها با اقدامات عملی و به منفعت عموم می‌توان این شبهه‌ها را رفع و مردم را برای حضور در انتخاباتی پرشور آماده کرد.

وی بر حفظ و صیانت از رأی مردم و جمهوریت نظام تاکید و تصریح کرد: مردم قطعاً بدانند که با یک انتخاب صحیح نه تنها متضمن چند سال آینده بلکه ضامن نسل‌های چند دهه بعد نیز خواهند بود چرا که آثار مدیریتی هر یک از کاندیداها به صورت مستقیم میزان رفاه و آسایش آیندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

عبداله‌زاده تصریح کرد: خطر و تهدیدات مسیر انتخابات اگر چه برای هیچ کسی پوشیده نیست اما مردم باید این موضوع را به خوبی بدانند که غالب گشتن بر دشمن در این مسیر تنها با همراهی و هم‌پایی دولت و ملت به حقیقت می‌پیوندد و جدایی و انفصال بین این دو قطعاً سرنوشت کشور را به سمت تباهی می‌کشاند.

بررسی عقبه داوطلبان برای انتخابی صحیح ضروری است

رئیس ستاد گام دوم انقلاب ابراهیم رئیسی در استان اردبیل اظهار کرد: برای داشتن انتخابی سالم و به دور از هرگونه خطا و اشتباه نیازمند بررسی عقبه و کارنامه داوطلبان هستیم و مردم در پی این باشند که نسبت به آگاهی کافی از داوطلبان رسیده و در انتخابات آینده شرکت کنند.

عبداله‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری باید برای سکان‌داری قوه مجریه در کشور فردی را انتخاب کنیم که دلسوز، پاکدست و دغدغه‌مند باشد.

وی به اهمیت شناسایی افراد نخبه و شایسته اشاره و اذعان کرد: فردی که صرفاً برای آزادی بدون هیچ دغدغه‌ای نسبت به عدالت و رعایت مساوات در جامعه به عرصه مدیریت کلان کشور قدم بگذارد سخت در اشتباه بوده و مردم باید قدرت شناسایی و تمییز این موارد را به خوبی داشته باشند.

تحقق اهداف گام دوم انقلاب با جوان‌گرایی و نخبه‌پروری

دبیر اجرایی طرح ولایت استان در بخش دیگری از سخنان خود به نمود یافتن گام دوم انقلاب با انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: اهمیت انتخابات پیش رو در تحکیم گام جوانان در راستای تحقق آرمان و شاخصه‌های گام دوم انقلاب به حدی بالاست که باید در کنار استفاده از روحیه و فکر جوانان به فکر تقویت نگاه انقلابی نیز باشیم.

عبداله‌زاده افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط آن با انتخابات پیش رو سه مسئله موضوعیت یافته و از اهمیت بالایی به تاکید ولی امر مسلمین برخوردار است که نخستین آن تشویق و ترغیب مردم برای حضور مداوم در صحنه بوده چرا که میدان بدون حضور ملت تقریباً با خلأ بسیار بزرگی مواجه می‌شود و همین موضوع بسیاری از تهدیدات دفاعی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی را متوجه مملکت می‌کند.

وی ادامه داد: دو مسئله مهم دیگر یکی انتخاب فرد اصلح با اشرافیت کامل به معیارهای اخلاقی و مدیریتی آن و دیگری استفاده از ظرفیت نخبگان و شایسته‌پروری است چرا که بیانیه گام دوم انقلاب قطعاً با بررسی و بکارگیری نقش محوری جوانان در امور مختلف دولت و نظام تکمیل و تبیین شده است.

نقش‌آفرینی خطیر علما در تغذیه سالم فکری جامعه

رئیس ستاد گام دوم انقلاب ابراهیم رئیسی در استان اردبیل همچنین به نقش علما در شفاف‌سازی اذهان عمومی و آماده‌سازی جامعه برای ورود به ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: در کنار ابزار مناسبی همچون فضای مجازی و رسانه ملی و سایر رسانه‌های جمعی و ارتباطی نقش علما و روحانیون در تبیین اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو بسیار خطیر است.

عبداله‌زاده تصریح کرد: ترمیم اعتماد عمومی مردم تنها با شناساندن فرد اصلح به جامعه و در پی آن عملکرد مناسب و مقارن داوطلبان میسر خواهد شد که حوزه‌های علمیه و علمای جامعه با اشرافیت به این موضوعات به خوبی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی درستی و صحت اطلاعات و راهنمایی‌های علما را در رابطه با موازین انتخابات خواستار و یادآور شد: دادن تغذیه مناسب فکری به جامعه در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باید علما و روحانیون به عنوان افراد معتمد در جامعه به این موضوع اشرافیت کامل داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع