به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، در پی درگذشت امام عبدالعلیم موسی، مسلمان مبارز سیاهپوست آمریکایی و از عاشقان و همراهان انقلاب اسلامی ایران، انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پیامی این ضایعه تاسف‌بار را تسلیت گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیمانا لله […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، در پی درگذشت امام عبدالعلیم موسی، مسلمان مبارز سیاهپوست آمریکایی و از عاشقان و همراهان انقلاب اسلامی ایران، انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پیامی این ضایعه تاسف‌بار را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

سی آذر ۱۴۰۱ مصادف است با درگذشت امام عبدالعلیم موسی، مسلمان مبارز سیاهپوست آمریکایی و از عاشقان و همراهان انقلاب شکوهمند اسلامی ایران.

این مرد بزرگ در اوایل عمر پر برکت خود با حضور میدانی در کشور آفریقای جنوبی با جنبش ضد آپارتاید همراه شد و در ادامه از دوستداران تفکر شهید مالکم ایکس گشت و در نهایت با ظهور انقلاب اسلامی ایران با افکار و آرمان‌های امام خمینی (ره) آشنا گردید و با پذیرش این آرمان‌های تحولگرایانه به جمع مبارزان این راه پیوست تا اینکه در زمره مصادیق آیه مبارکه«من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» قرار گرفت.

وی بنیانگذار موسسه ضدصهیونیستی السابقون در آمریکا بود که با مدیریت آن علیه جنگ روانی دشمن صهیونیستی و پشتیبانی از اسلام ناب محمدی (ص) فعالیت می‌نمود.

مرحوم عبدالعلیم موسی از چهره‌های شناخته شده جهان اسلام و امام جماعت مساجدی در شرق و غرب آمریکا بود که همه عمر خویش را صرف هدایت جوانان مسلمان سیاهپوست آمریکایی و دیگر اقلیت‌ها نمود. همچنین در ادامه مبارزات خود در این اواخر تا سر حد مرگ مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت پلیس رژیم نژادپرست آمریکا قرار گرفته بود. مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه او باعث شور و شعف انقلابیون بود و محافل و مجالس انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا از حضور و صحبت‌های وی به خوبی بهره‌مند می‌گشت. خدایش رحمت کند و با مقتدایش محشور گرداند.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا این ضایعه تاسف‌بار را به همه عاشقان انقلاب اسلامی، دوستان و همراهانش تسلیت عرض نموده و از بارگاه ایزد منان علو درجات اخروی این مجاهد خستگی‌ناپذیر را مسئلت می‌نماید.

 

پایان پیام/





منبع خبر: فارس