عزت‌الله ضرغامی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: کشورهای عضو اکو به همراه کشورهای حاشیه دریای سیاه با حضور در رویداد ۲۰۲۳ اردبیل بستر مناسبی را فراهم کردند تا اردبیل کانون توجه جهانی برای حضور گردشگران و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی باشد. وی تصریح کرد: استان اردبیل با داشتن ۱۲ شهرستان با […]

عزت‌الله ضرغامی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: کشورهای عضو اکو به همراه کشورهای حاشیه دریای سیاه با حضور در رویداد ۲۰۲۳ اردبیل بستر مناسبی را فراهم کردند تا اردبیل کانون توجه جهانی برای حضور گردشگران و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با داشتن ۱۲ شهرستان با ویژگی‌های منحصر به فرد جاذبه‌های متنوع گردشگری را دارا است به طوری که با فاصله کمتر از ۱۰۰ کیلومتر می‌توان همه مواهب خدادادی و جاذبه‌های گردشگری را در این استان به نظاره نشست.

مناظر طبیعی و تاریخی اردبیل موهبتی بی‌نظیر است که نمونه آن در هیچ جای دنیا نیست

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دسترسی گردشگران در این استان به جنگل فندقلو، دریای خزر، چشمه‌های آبگرم و وجود مناظر طبیعی و تاریخی موهبتی بی‌نظیر است که نمونه آن را در هیچ جای دنیا نمی‌توان مشاهده کرد.

ضرغامی افزود: هر چند آب‌های گرم متعددی در شهرهای ایران وجود دارد اما در اردبیل با فاصله کمتر این آب‌های گرم در کنار هم قرار گرفته و فرصتی برای گردشگران و علاقه‌مندان به آب‌های گرم به وجود آورده تا از زیبایی‌های آن استفاده کنند.

وی به کوه سبلان و دریاچه بی‌نظیر آن اشاره کرد و ادامه داد: جوان ایرانی که به این قله مقدس صعود نکرده باشد، قطعا نیمی از عمر خود را بر فنا داده است.

ضرورت تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و توسعه بزرگراه‌ها

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ظرفیت تاریخی و فرهنگی اردبیل با داشتن ابنیه تاریخی بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین و پرورش علما و فقهای متعدد اشاره کرد و گفت: فرصتی بی‌نظیر برای این استان در قالب رویداد ۲۰۲۳ و میزبانی گردشگری کشورهای عضو اکو به وجود آورده تا در یک سطح بالاتر و تراز واقعی شایستگی‌های این استان مورد توجه قرار گیرد.

وی ضرورت تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و توسعه بزرگراه‌ها را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در دولت مردمی ۵۰ کیلومتر از این مسیر صعب‌العبور به اتمام رسیده و امسال شاهد به سرانجام رسیده این پروژه ریلی خواهیم بود.

ضرغامی ظرفیت گردشگری سلامت را در این استان بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: آب و هوای مناسب با جاذبه‌های طبیعی از اسالم خلخال گرفته تا دشت سرسبز مغان فرصتی بی‌نظیر برای گردشگران و سرمایه‌گذاران مهیا کرده تا بتوانند در این استان مرزی حضوری موثری داشته باشند.

سران کشور آذربایجان نسبت به بازگشایی مرزها با سعه صدر بیشتر اقدام کنند| پیشنهاد لغو رویداد ۵۰ کشور

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سران کشور آذربایجان خواست تا نسبت به بازگشایی مرزها با سعه صدر بیشتر اقدام کرده و با کاهش سخت‌گیری‌ها در حق همسایگان زمینه تعاملات بیشتر را فراهم کنند.

ضرغامی از گردشگری به عنوان بهترین روش دیپلماسی عمومی یاد کرد و گفت: به جای دیپلماسی خشک و گاه با چارچوب خاص، گردشگری می‌تواند راهگشا در تقویت روابط کشورها بوده و قلب ملت‌ها را به هم نزدیک کند.

وی از لغو روادید ۵۰ کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد لغو روادید با این ۵۰ کشور به هیئت دولت داده شده تا در پنج حوزه برای تعاملات بیشتر لغو روادید با کشورهای مد نظر انجام شود.

پیام وحدت ملت ایران پیام حقیقی در مسیر تعامل و همگرایی بیشتر است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه سخنان خود اضافه کرد: پیام وحدت ملت ایران پیام حقیقی در مسیر تعامل و همگرایی بیشتر است و اردبیل پرچمدار این وحدت و انسجام است و ما به فرموده مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد تا در ابعاد مختلف وحدت و همگرایی را به نمایش بگذاریم.

وی بیان کرد: در کنار احترام به همه سلائق و دیدگاه‌ها، وحدت کشورهای منطقه‌ای به ویژه عضو اکو می‌تواند نقطه عطفی در تقویت تعاملات بهتر و همگرایی‌های بیشتر در مسیر بهبود روابط دوجانبه و چندجاذبه باشد.

ضرغامی اظهار کرد: کشورهای عضو اکو بیش از نیم میلیارد جمعیت دارند که با انجام روابط اقتصادی و مراودات فرهنگی، تاریخی و تمدنی می‌توان از ظرفیت همدیگر بیشتر و بهتر استفاده کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در حالی که نظام غرب به دنبال یکسان‌سازی جوامع جهانی است، وحدت و همگرایی کشورهای همسایه و عضو اکو می‌تواند تسهیل‌گر در این بخش و در نقطه تقابل با الگوی غربی باشد تا ما بتوانیم با پرچمداری وحدت و همگرایی کارها را به شکل شایسته به پیش ببریم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار