خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید محصولات باغی در استان اردبیل ۴۲۰ هزار تن است که ۷۰ درصد این تولیدات به عنوان تازه‌خوری در استان و بازارهای کشور عرضه می‌شود. وی تصریح کرد: ۳۰۰ هزار تن از این محصولات در داخل به فروش رسیده […]

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید محصولات باغی در استان اردبیل ۴۲۰ هزار تن است که ۷۰ درصد این تولیدات به عنوان تازه‌خوری در استان و بازارهای کشور عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳۰۰ هزار تن از این محصولات در داخل به فروش رسیده و برای ۱۲۰ هزار تن نیز زمینه صادرات و افزایش صنایع تبدیلی و فرآوری با تنوع خاص فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر دو واحد فرآوری محصولات باغی در مشگین‌شهر و اردبیل در مرحله تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد که ظرفیت آنها تا ۶۰ هزار تن است.

نیکشاد افزود: علاوه بر محصولات باغی، مجوزهای لازم برای فرآوری محصولات صیفی و سبزی نیز در استان صادر شده تا یک شرایط مناسبی را در فروش این محصولات با ارزش افزوده بیشتر شاهد باشیم.

وی به پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این بخش خبر داد و خاطر نشان کرد: این تسهیلات با کمترین بهره بانکی به متقاضیان و صاحبان صنایع تبدیلی و فرآوری صادر شده است.

نیکشاد همچنین به افزایش ظرفیت انبارها و سردخانه‌های استاندارد و خودکار استان در دو سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: دو برابر شدن این ظرفیت نشان می‌دهد که ما برای تولید محصولات زراعی و باغی برنامه‌ریزی خاصی را انجام دادیم تا امکان صادرات آن به کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال به ظرفیت ۳۵ هزار تن سردخانه و انبار فنی در استان راه‌اندازی شده و سه هزار تن نیز در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیکشاد بیان کرد: در این بخش نیز در حمایت از سرمایه‌گذاران در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان منابع از طریق بانک کشاورزی در مرحله پرداخت قرار دارد که بخشی از این منابع نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در مجموع امسال ۳۰۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌ها و انبارهای فنی افزوده می‌شود تا در آستانه فصل برداشت سیب‌زمینی مشکل سیب‌زمینی‌کاران در این حوزه رفع شود.

انتهای پیام/

منبع