به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کاظم جلالی ظهر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با اعضای کارگروه صادرات استان اردبیل اظهار کرد: پنجره واحد صادرات باید در افزایش تعاملات تجاری ایران و آذربایجان به ویژه کشورهای همسایه فراهم آید تا حرکت تحول آفرینی را در بخش اقتصادی و تجاری شاهد باشیم. وی حمایت از بخش خصوصی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کاظم جلالی ظهر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با اعضای کارگروه صادرات استان اردبیل اظهار کرد: پنجره واحد صادرات باید در افزایش تعاملات تجاری ایران و آذربایجان به ویژه کشورهای همسایه فراهم آید تا حرکت تحول آفرینی را در بخش اقتصادی و تجاری شاهد باشیم.

وی حمایت از بخش خصوصی را در تقویت پایه های صادراتی آن هم به شکل تخصصی ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ارتباط خوب ایران با روسیه و سفر اخیر رئیس جمهور به این کشور شرایط مناسبی را فراهم کرده تا به شکل هوشمندانه هدفگذاری تجاری و اقتصادی را تحققی عینی ببخشیم.

سفیر ایران در مسکو ویژگی های استان ساراتف روسیه را شبیه به استان اردبیل اعلام کرد و گفت: این دو استان روسیه و ایران می توانند به عنوان خواهرخوانده معرفی شوند.

جلالی افزود: با پیگیری و تایید این امر می توان به برگزاری وبینار سه جانبه بین دو استان و سفارت ایران در مسکو می توانیم ارتباطات تجاری و حضور هیئت های اقتصادی دو منطقه را شاهد باشیم.

وی توانمندی های گردشگری این استان را بینظیر خواند و بیان کرد: در تقویت دیپلماسی کشور در ابعاد اقتصادی و گردشگری می توانیم تورهای متعدد گردشگری را بین استان های مختلف روسیه و اردبیل برقرار کنیم.

سفیر ایران در مسکو با ابراز خرسندی از راه اندازی بارانداز ریلی پارس آباد و اتصال راه آهن استان اردبیل به جمهوری آذربایجان اظهار کرد: این کریدور ترانزیتی می تواند بسترهای تحول همه جانبه و پایدار را به وجود آورد.

جلالی ادامه داد: باید ظرفیت های ترانزیتی کشورمان را تقویت و تعاملات خود را با کشورهای منطقه افزایش دهیم که در این زمینه روسیه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان هدف مناسب برای صادرات کالاهای استان های مختلف کشورمان است که در این بین استان اردبیل با داشتن توانمندی کشاورزی و صنایع تبدیلی می تواند سرآمد این حوزه باشد.

وی جلوگیری از ورود صادرکنندگان غیرتخصصی را با شکل گیری پنجره واحد برای صادرات یادآور شد و بیان کرد: باید به تجار و بازرگانان توانمند در حوزه مراودات تجاری فرصت بیشتری را در تقویت این فعالیت ها داد.

انتهای پیام/

منبع