به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد اله بخش عصر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: معرفی صنعت آبزی پروری استان در حوزه‌های مختلف می‌تواند بستر خوبی را برای حضور گردشگران و فعالان این صنعت فراهم بیاورد. وی تلاش برای راه اندازی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد اله بخش عصر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: معرفی صنعت آبزی پروری استان در حوزه‌های مختلف می‌تواند بستر خوبی را برای حضور گردشگران و فعالان این صنعت فراهم بیاورد.

وی تلاش برای راه اندازی تورهای تخصصی و گردشگری را با محوریت مزارع پرورش ماهی یادآور شد و تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری جشنواره طبخ غذای آبزیان، اجرای مسابقات متنوع ماهیگیری با قلاب در استان خواهیم بود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل به جاذبه اقتصادی و تولیدی شیلات و محصولات آبزی پروری اشاره کرد و گفت: استان اردبیل جاذبه گردشگری را نیز در حوزه شیلات دارد و به راحتی می‌توان از این توان و استعداد بهره گرفت.

اله بخش افزود: با توجه به ظرفیت خدادادی شیلاتی در استان می‌توان از این مجموعه‌ها برای برگزاری تورهای تخصصی گردشگری در حوزه آبزی پروری استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این ظرفیت می‌تواند به عنوان یک ضرورت ارزشمند در توسعه توانمندی‌ها و قابلیت‌های شیلاتی استان باشد.

اله بخش اضافه کرد: گردشگری شیلاتی یکی از بخش‌های کارآمد با ظرفیت ارزشمند این حوزه است که اردبیل با دارا بودن پتانسیل‌های عظیم در این بخش می‌تواند فرصت خوبی را در توسعه گردشگری بر محور شیلات و تولید آبزیان به همراه داشته باشد.

وی برنامه ریزی مستمر با همراهی و همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را برای توسعه گردشگری شیلات یادآور شد و بیان کرد: با اجرای برنامه‌های متنوع می‌توان در این زمینه شایسته و موفق عمل کرد.

اله بخش ترویج و توسعه فرهنگ مصرف آبزیان را از اولویت‌های اداره کل شیلات برشمرد و ادامه داد: شیلات استان در کنار فعالیت‌های آموزشی و ترویجی نظیر برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی می‌تواند زمینه ساز برگزاری جشنواره ویژه طبخ آبزیان، جشنواره‌های صید و سایر برنامه‌ها باشد.

وی گفت: تلاش ما بر این است تا با شیوه‌های تبلیغی و ترویجی مناسب افزایش سرانه مصرف ماهی را در استان ارتقا داده و زمینه ساز یک حرکت مؤثر در این حوزه باشیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل ضرورت راه اندازی رستوران‌های خاص برای حضور گردشگران را با محوریت طبخ آبزیان یادآور شد و افزود: در این زمینه نیز در کنار راه اندازی بازار عرضه محصولات شیلاتی، می‌توان اقدامات خوب و ابتکاری را انجام داد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر