حجت الاسلام کریم اسدی در گفت و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: مردم خلخال افرادی سخت کوش و تلاشگر هستند و به این ویژگی‌ها شهرت دارند، در این شهرستان روخانه‌های فراوانی وجود دارد که به خاطر آب و هوا و خاک، این منطقه را برای کشاورزی بسیار مساعد کرده و در این […]

حجت الاسلام کریم اسدی در گفت و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: مردم خلخال افرادی سخت کوش و تلاشگر هستند و به این ویژگی‌ها شهرت دارند، در این شهرستان روخانه‌های فراوانی وجود دارد که به خاطر آب و هوا و خاک، این منطقه را برای کشاورزی بسیار مساعد کرده و در این زمینه از معدود شهرستان‌هایی به شمار می‌آید که چنین ظرفیت‌های خوبی را در خود جای داده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیتی که در این شهرستان وجود دارد، بهترین فرصت برای کاشت گردو مهیاست، زیرا این محصول نیاز به زحمت کمتری دارد و هم آب فروانی نیاز ندارد و صرفه اقتصادی نیز در آن هست.

امام جمعه خلخال ادامه داد: امروز در شهرستان خلخال محصول گردو به عنوان یک ظرفیت بسیار بزرگ از سوی کارشناسان شناسایی شده و می‌تواند بیکاری و محرومیت را که در این شهر بیداد می‌کند، تا حدودی برطرف سازد.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه هم اینک با بیش از ۸ هزار خانوار از ۸۸ هزار خانوار در شهرستان خلخال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: در صورتی که مسئولان شهرستان، استان و کشور آب را از رودخانه و سدهای شهر به سوی مزارع کشاورزی و زمین‌های زراعی روستاییان هدایت کنند، مسئله بیکاری و محرومیت تا حدود زیادی حل می‌شود.

به گفته وی این اقدام همچنین زمینه بسیار خوبی برای اشتغال زنان و مردان این مرز و بوم فراهم خواهد کرد و مانع مهاجرت روستاییان به شهر و شهرستان‌ها و استان می‌شود.

امام جمعه خلخال تأکید کرد: به دلیل نبود اشتغال، جوانان ناچار هستند به همراه خانواده خود به شهرهای بزرگی مهاجرت کنند و به دنبال آن حاشیه‌نشینی در شهرها شکل خواهد گرفت، در حالی که با مدیریت درست منابع غنی و قوی که در اختیار شهرستان است، می‌توانیم بسیاری از معضلات را حل کنیم. همین مشکلات محرومیت و عدم اشتغال جوانان و مهاجرت و دوری آن‌ها از خانواده‌ها، سبب شده تا آمار طلاق در شهرستان افزایش یابد. بنابراین با این ابتکار عمل و کوشش و همکاری بسیار خوب مسئولان شهر و استان می‌توان این معضل را تا حدود زیادی برطرف کرد.

انتهای پیام/

منبع