به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی صبح یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی اردبیل اظهار کرد: در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای استان اردبیل جایگاه بیست و چهارم تا بیست و هفتم را دارد و جز استان‌های با شاخص کم برخوردار و محروم به حساب می‌آید. وی تصریح کرد:‌ برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی صبح یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی اردبیل اظهار کرد: در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای استان اردبیل جایگاه بیست و چهارم تا بیست و هفتم را دارد و جز استان‌های با شاخص کم برخوردار و محروم به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد:‌ برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها باید ظرفیت‌های این استان را به ویژه در حوزه منابع انسانی قدر دانسته و از آن برای توسعه و ترقی بیشتر استفاده کرد.

استاندار اردبیل گفت: هر چند استان توانمندی بی‌نظیری را در بخش کشاورزی، ‌ گردشگری، صنعت و معدن و تجارت دارد اما درآمد سرانه مردم این استان از متوسط کشوری پایین‌تر است و برای حل این چالش باید ظرفیت‌های این استان را تبدیل به یک ثروت ارزشمند ملی و منطقه‌ای کرد.

عاملی نمونه این توانمندی را در بخش گردشگری با ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر هتل پنج ستاره یادآور شد و افزود: بهره‌برداری از اولین هتل پنج ستاره نوین توسعه بخش گردشگری با تکمیل زنجیره ارزش افزوده را در این حوزه می‌دهد که امیدواریم با راه‌اندازی شرکت هواپیمایی و ایرلاین اختصاصی استان اردبیل، تورهای هوایی از کشورهای خلیج فارس به مقصد اردبیل را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فرودگاه اردبیل و پارس‌آّباد به مجهزترین سیستم لایتینگ آراسته شدند و پروازهای متعددی با همکاری شرکت‌های هواپیمایی به ویژه ایرلاین سبلان به مقصد کشورهای مختلف و همسایه انجام خواهد شد تا توسعه گردشگری را در استان شاهد باشیم.

عاملی اضافه کرد: در بخش توسعه بزرگراه‌ها نیز از شمال تا جنوب استان طرح‌های متعددی در حال اجراست که امیدواریم در سه سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از طرح‌های توسعه بزرگراهی در این استان باشیم.

وی بیان کرد: متوسط بزرگراه به راه اصلی در کشور ۲۴ درصد و در استان ۱۱ درصد است که ما باید به هر شکل ممکن این وضعیت را متحول کرده و به توسعه و پیشرفت استان در ابعاد مختلف کمک کنیم.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: راه‌ آهن اردبیل – میانه نیز در انتهای مسیر قرار گرفته و امیدواریم تا سال آینده این خط ریلی راه‌اندازی شده و امکان تکمیل زیرساخت‌ها در تقویت نظام اقتصادی استان فراهم آید.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در کنار آبرسانی به شهرها و روستاها، احداث پست‌های ۶۳ کیلوولت و انتقال خط دوم گازرسانی به شهرک‌های گلخانه‌ای و صنعتی استان از دیگر رویکردهایی است که به جد دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع