به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان بعد از ظهر دوشنبه در دیدار سفیر استرالیا در ایران اظهار کرد: استان اردبیل در موقعیت ترانزیتی بسیار مناسبی قرار دارد و دارای ظرفیت‌های اقتصادی بالایی نیز هست.وی با اشاره به حضور مردمان پرتلاش در این منطقه خاطرنشان کرد: اردبیل آماده حرکت جهشی برای توسعه هست و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان بعد از ظهر دوشنبه در دیدار سفیر استرالیا در ایران اظهار کرد: استان اردبیل در موقعیت ترانزیتی بسیار مناسبی قرار دارد و دارای ظرفیت‌های اقتصادی بالایی نیز هست.
وی با اشاره به حضور مردمان پرتلاش در این منطقه خاطرنشان کرد: اردبیل آماده حرکت جهشی برای توسعه هست و ظرفیت‌های کشاورزی موجود در این استان برای ایران و حتی سایر کشورها بسیار مهم و اساسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های علمی در دنیا به منظور بهبود شرایط آب و هوای جهانی و زیست محیطی باید به اشتراک گذاشته شود، گفت: همه ما باید پیشرفت سایر کشورها را فرصت تلقی بکنیم تا بتوانیم با تعامل متوازن، همگام با پیشرفت‌های علمی دنیا به پیش برویم.

قاسمیان ادامه داد: ظرفیت‌های موجود در اردبیل می‌تواند برای کشورهای دیگر از جمله استرالیا نیز دارای مزیت‌هایی باشد و می‌توانید در بخش کشاورزی دانش بنیان و مبتنی بر علم روز و قراردادهای متقابل برای تولید مواد غذایی و حبوبات و غله روی استان اردبیل حساب باز کنید.

وی بیان کرد: اردبیل برای تمامی فصول سال تولیدات کشاورزی دارد و بر همین اساس می‌توان اردبیل را به عنوان استانی تولیدمحور با تکیه بر دانش نوین و روز محسوب کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل یکی دیگر از مزیت‌های استان اردبیل را مرز طولانی و مناسب به سمت آسیای میانه و اروپا اعلام کرد و گفت: در ترانزیت انرژی و حمل و نقل، اردبیل دارای موقعیت راهبردی است.

قاسمیان تصریح کرد: بخش‌های زیادی از استان اردبیل از نظر جغرافیایی ناهموار است و لذا سرشار از معادن قوی و ارزشمندی است. معادنی که در اردبیل هست هم از لحاظ حجم و هم از لحاظ کیفیت و ارزش مواد اولیه برای صنایع تنوع بسیار زیادی دارد و سرمایه گذاری در این بخش برای کشورها قطعاً” سودآور است.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی در اردبیل افزود: اردبیل تولیدات خاصی از قبیل سیب زمینی، سیر، غلات و حبوبات، جذاب برای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی است که در این زمینه نیز مطالعات گسترده صورت گرفته است.

ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی اردبیل بسترساز همکاری با کشورهای دنیاست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای دنیا از لحاظ زیست محیطی، منابع طبیعی، منابع آب و خاک و … دارای سرنوشت یکسانی هستند و ما باید با نگاه وسیع و جهانی به منافع دیگر کشورها نگاه کنیم.

قاسمیان فرهنگ و تمدن و موقعیت‌های باستانی – تاریخی اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: طبیعت بکر و بی نظیر اردبیل سبب شده است تا سالانه چندین برابر جمعیت استان، توریسم و گردشگر را از نقاط مختلف جهان پذیرا باشیم و این برای اردبیل یک فرصت عظیم اقتصادی و سرمایه گذاری است.

وی آب‌های گرم معدنی را اولین انتخاب مسافران و گردشگران دانست و خاطرنشان کرد: اردبیل از بعد مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای دلچسب و دلنشین موقعیت بسیار خاص برای توریسم ورزشی است و در این زمینه نیز اردبیل در دیپلماسی ورزشی نیز موفق عمل کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به دیدار روز گذشته سفیر استرالیا با مدیران اتاق بازرگانی اردبیل اشاره کرد و گفت: این دیدار می‌تواند منشأ آشنایی کشور استرالیا با موقعیت‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی و معدنی اردبیل باشد تا زمینه‌های مشارکت اقتصادی با این کشور را فراهم کند.

قاسمیان به ظرفیت علمی بسیار خوب اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: اساتید و پژوهشگران فرهیخته زیادی با ارزش‌های علمی بالا در اردبیل فعالیت می‌کنند که با ثبت مقالات علمی در دنیا شناخته شده اند.

وی به ظرفیت‌های ایجاد شده در پارک علم و فناوری استان اردبیل در راستای تولیدات دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: جهش علمی که در ایران اتفاق افتاده تولیدات علمی و تکنولوژی‌های فراوانی را در ایران منجر شده است و در استان اردبیل نیز به عنوان نقطه کانونی جهش علمی جوانان ما وارد عرصه شده و تولیدات علمی و دانش بنیان را به ثبت رسانده اند.

قاسمیان اظهار امیدواری کرد؛ دیدار سفیر استرالیا از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه منجر به ورود سرمایه گذاران این کشور و توسعه تجارت خارجی در اردبیل باشد.

انتهای پیام/

منبع