معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت:با توجه به آغاز باد شدید و گرد و غبار بی‌سابقه در اردبیل و استمرار این وضعیت تا ظهر فردا، تمامی دستگاه های مرتبط در آمادگی کامل باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از استانداری اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: با توجه به آغاز باد شدید و گرد و غبار بی‌سابقه در اردبیل، سرعین، مشکین‌شهر، نمین، کوثر، گرمی و انگوت و استمرار این وضعیت تا ظهر فردا، لازم است دستگاه‌های مرتبط درمانی هشدارها و پیام‌های پیشگیرانه در خصوص مراقبت‌های بهداشتی را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی بیان کرد: تمامی حوزه‌های مرتبط درمانی و همچنین سپاه، ارتش، هلال احمر و دانشگاه آزاد با محوریت دانشگاه علوم پزشکی آمادگی‌های لازم را برای ارائه خدمات درمانی به آسیب‌دیدگان احتمالی از وضعیت حاکم جوی داشته باشند.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: در راستای جلوگیری از مخاطرات احتمالی، باید تدابیر لازم از سوی شهرداری‌ها و مسؤولان مراکز تفریحی در خصوص حفاظت از تابلوها انجام داده و مراقبت‌های لازم اعمال شود.

میرجعفریان تأمین و ذخیره‌سازی نیازمندی‌های آب شرب، سوخت و اطلاع‌رسانی به دامداران و عشایر در خصوص مراقبت از دام‌ها را ضروری دانست و خواستار اقدام دستگاه‌های مرتبط از جمله آب و فاضلاب، کشاورزی و شرکت فرآورده‌های نفتی شد.

وی همچنین آماده‌باش ادارات منابع طبیعی، محیط زیست و آتش‌نشانی‌ها را برای بروز هرگونه آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها و منابع طبیعی استان اردبیل مورد تأکید قرار داد.

میرجعفریان با بیان این‌که مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها نشست‌های مدیریت بحران را برگزار کنند، بر اطلاع‌رسانی مدیران و فرمانداران به حوزه‌های شهرستانی برای آمادگی و اقدام به‌موقع تاکید کرد.

انتهای پیام/