امام جمعه شهرستان گرمی گفت: طرح‌های عمرانی در شهرستان محروم گرمی در مرحله اجرا و تکمیل، گویی طلسم شده و به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام یدالله صفری بعد از ظهر شنبه در دیدار عمومی استاندار اردبیل با مردم شهرستان گرمی اظهار کرد: هرچند در گرمی در ۴۳ سال اخیر خدمات ارزشمندی ارائه شده اما بر این باوریم عدالت در توزیع اعتبارات و اجرای پروژه‌ها در این شهرستان رعایت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: همین موضوع مردم را آزار می‌دهد و به رغم سپری شدن دوره مسئولیت دولت‌ها و مدیران مختلف طرح‌های عمرانی در این شهرستان پیشرفت مطلوبی نداشته است.

امام جمعه گرمی به وضعیت نامناسب جاده موران و نبود آب شرب در روستاها اشاره کرد و گفت: نه تنها در روستاها آب شربی وجود ندارد بلکه در تابستان امسال در محدوده شهر گرمی نیز و محلات ساعت‌ها و روزهای متمادی آب شرب وجود نداشته و اهالی به شدت از این بابت در مضیقه بودند.

حجت الاسلام صفری گرانی زمین و مسکن را در گرمی بی سابقه دانست و بیان کرد: به دلیل افزوده نشدن محدوده گرمی ساخت و ساز در این شهر با تنگناهایی روبرو شده و مردم در تأمین مسکن و حتی اجاره با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

وی تصریح کرد: مردم منطقه فکر می‌کنند مسئولان استان عمداً اجازه توسعه محدوده شهر گرمی را نمی‌دهند تا اهالی گرمی با مهاجرت به اردبیل در شهرک‌های جدید ساخت و ساز کرده و ساکن شوند.

امام جمعه گرمی ادامه داد: اگر همچنان سیاست بر محدود کردن ساخت و سازها باشد ما نیز حاضر هستیم گرمی را رها کرده و در اردبیل زمین و مسکن برای خود تهیه کنیم تا دیگران در این منطقه مرزداری کنند.

حجت الاسلام صفری افزود: مردم گرمی با قطع شدن برق شهرستان و حتی شهر همجوار بیله سوار با قطعی آب روبرو می‌شوند و در کنار کمبود منابع آب فرسودگی شبکه نیز بر دامنه مشکلات افزوده است و با وجود آسفالت خیابان‌ها و معابر از سوی شهرداری به دلیل فرسودگی شبکه آب تخریب آسفالت را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: محله‌ای را در گرمی سراغ داریم که در طول سال شهرداری آنجا را پنج بار آسفالت ریزی کرده اما به دلیل فرسودگی شبکه آب شاهد تخریب و لطمه به سیمای شهر هستیم.

امام جمعه گرمی ضرورت تأمین آب پایدار گرمی را از سد عمارت یادآور شد و بیان کرد: باید هر چه سریع‌تر کارهای عملیاتی و اجرایی در این حوزه شروع شود.

حجت الاسلام صفری به تعطیلی واحدهای صنعتی و کارخانه‌های متعدد در این شهرستان مرزی اشاره و اظهار کرد: عمده واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل نداشتن سرمایه در گردش و نقدینگی اقدام به تعطیلی واحدهای تولیدی کردند که با این اقدام بخش عمده ای از جوانان منطقه بیکار شده و گرفتاری آنها در تأمین معاش چندین برابر شده است.

وی ضرورت حمایت از این واحدهای تولیدی و فعالیت مجدد آنها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مردم گرمی نیازمند حضور در تفرجگاه و محل گذران اوقات فراغت هستند در حالی که متولی دریاچه گیلارلو مشخص نیست و هیچ امکانات و زیرساخت گردشگری در این منطقه فراهم نشده است.

امام جمعه گرمی گفت: این منطقه می‌تواند راه تنفس شهر و محل حضور شهروندان باشد تا ایام فراغت خود را در این منطقه سپری کنند.

حجت الاسلام صفری ضرورت ساماندهی دو رودخانه جاری در وسط شهر گرمی و ایجاد امکانات برای پیاده روی شهروندان را یادآور شد و بیان کرد: با ساماندهی این رودخانه‌ها چهره شهر نیز متحول خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرایی شدن منطقه آزاد در محدوده شهرستان گرمی افزود: برای جلوگیری از مهاجرت جوانان باید با مرکزیت گرمی به عنوان منطقه محروم منطقه آزاد تجاری راه اندازی شده تا این شهرستان به حق و حقوق خود دست یابد.

امام جمعه گرمی در پایان تصریح کرد: اگر به سایر شهرستان‌ها امتیاز گمرک، بازارچه مرزی، فرودگاه، بارانداز ریلی و شهرک صنعتی مشترک داده می‌شود اهالی مرزنشین و محروم گرمی نیز انتظار دارند از مزایای منطقه آزاد بهره مند شوند.

انتهای پیام/