اردبیل- رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: طرفداران کاندیداهای شوراهای شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری باید به موعد قانونی تبلیغات تمکین کرده و از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.

بهروز ندائی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با اتمام زمان ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری در ساعت ۱۸ عصر امروز شورای نگهبان صلاحیت کاندیداها را در مدت پنج روز بررسی کرده و در صورت نیاز این موعد پنج روز دیگر قابل تمدید خواهد بود.

وی تصریح کرد: تبلیغات داوطلبان ریاست جمهوری و شوراها در موعد مقرر و قانونی انجام خواهد شد و هیچ داوطلب و طرفدار آنها حق ندارد با برگزاری برنامه‌های تبلیغاتی زمان قانونی را نادیده گرفته و در این زمینه به بی‌قانونی دست بزند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل مهلت تبلیغات را بر اساس قانون مطرح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها یادآور شد و گفت: زمان تبلیغات کاندیداهای شوراها از ۲۰ خردادماه تا ۲۶ این ماه خواهد بود و هرگونه تبلیغات زودهنگام با ممنوعیت و برخوردهای قانونی روبه‌رو خواهد شد.

ندائی از فعالان فضای مجازی خواست به هیچ وجه به تبلیغات زودهنگام دست نزنند چرا که این کار خلاف قانون بوده و در حقیقت ظلم و اجحاف در حق برخی کاندیداهاست که به قوانین پایبند بوده و در موعد مقرر فعالیت تبلیغاتی خود را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی پیش‌بینی می‌کنیم عمده تبلیغات در انتخابات پیش رو در فضای مجازی و به شکل غیرحضوری انجام شود و کاندیداها در صورت داشتن برنامه سخنرانی باید در فضای اعلام شده و با رعایت فاصله اجتماعی و خارج از فضای مسقف این کار را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: روند انتخابات شرایط مطلوبی را در استان سپری می‌کند و تمام تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا در ۲۸ خرداد یک حضور باشکوه و پررنگی را از سوی مردم در صحنه رأی‌گیری و پای صندوق‌های آرا شاهد باشیم تا اقتدار نظام اسلامی بار دیگر نمودی متفاوت پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع