همزمان با هفته منابع طبیعی، طرح کشت گل محمدی در گرمی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آذرمغان، شهامت هدایت به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی از ۱۵ الی ۲۲ اسفند هم زمان با سراسر کشور در استان اردبیل شروع می‌شود، اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته توزیع نهال‌های غیر مثمر از نوع صنوبر را در تمام شهرستان‌های استان اردبیل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز و حفاظت از خاک از اهداف توزیع نهال در استان است، خاطرنشان کرد: نهال‌های تولید و توزیع شده کاملاً متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان بوده و از لحاظ ارقام و گونه‌های درختی تمام دغدغه‌های نگهداری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به برنامه‌های اجرا شده در طول هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: اولین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان «درختکاری و توسعه پوشش گیاهی» نام گذاری شده و به همین مناسبت با حضور مسئولین و حافظان منابع طبیعی استان در سه راهی سرعین مراسم غرس نهال برگزار خواهد شد.

هدایت دومین روز از هفته را با نام «آبخیزداری و آبخوانداری» عنوان کرد و افزود: در این روز شاهد افتتاح پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل خواهیم بود.

وی غرس نهال با حضور مسئولین، طلاب، دستگاه‌های عضو نهضت سبز و اقشار مردم در امامزاده سید صدر الدین، واکاری جنگل کاری حاشیه جاده اردبیل به مشگین شهر با مشارکت اداره اوقاف و سازمان‌های مردم نهاد و نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل و غرس نهال توسط خبرنگاران در محوطه صدا و سیما از برنامه‌های روز سوم هفته منابع طبیعی عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل دیدار با مسئولین قضائی در استان و شهرستان‌ها را از برنامه‌های روز چهارم هفته منابع طبیعی معرفی کرد و افزود: برگزاری مانور یگان حفاظت با حضور نیروهای یگان حفاظت در مرکز استان اردبیل و غرس نهال توسط نیروهای حفاظتی در محوطه اداره کل رونمایی از سند سبلان از برنامه‌های این روز خواهد بود.

اردبیل از لحاظ تولید نهاد به خودکفایی می‌رسد

هدایت دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و غرس نهال توسط ایشان، دیدار رؤسای ادارات با ائمه جمعه شهرستان‌ها و غرس نهال یاد بود هفته منابع طبیعی، نهال کاری در جاده سرعین با مشارکت بسیج و سازمان‌های مردم نهاد، برگزاری جلسات تخصصی با دانشگاهیان و مجامع علمی استان اردبیل، غرس نهال با حضور مسئولین آموزش و پرورش در مدرسه سبلان، افتتاح طرح کشت گل محمدی در شهرستان گرمی، برگزاری جشن ویژه هفته منابع طبیعی و مبعث رسول اکرم (ص) با حضور خانواده همکاران و تجلیل از همکاران نمونه و دیدار با خانواده معظم شهدا و غرس نهال با حضور خانواده شهدا را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اختصاص اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی برای حوزه آبخیزداری به دستور مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سهم استان اردبیل از این اعتبارات ۶۰ میلیارد تومان بوده است که از این محل ۱۹۰ بند آبخیزداری در استان اردبیل از سال ۱۳۹۷ احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح ۴۰ پروژه آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی در استان اردبیل خبر داد و گفت: با احداث این بندها چشمه‌ها، چاه‌ها و منابع آبی زیرزمینی تقویت شده و جلوی وقوع سیل و فرسایش خاک گرفته خواهد شد.

وی از شروع عملیات تولید نهال برای سال آینده نیز خبر داد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی تولید هفت میلیون اصله نهال صنوبر در استان شروع شده و برای کاشت در سال آینده آماده خواهد شد و از این جهت استان اردبیل به خودکفایی می‌رسد.

انتهای پیام/