رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما فعلاً افزایش ۳۵ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ را پیشنهاد کردیم البته ما بیشتر دنبال تعیین درصد در این زمینه نیستیم.

ولی اسماعیلی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به بررسی مبحث حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ گفت: کمیسیون اجتماعی در روزهای آتی در همین زمینه جلسه‌ای را با معاونت کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: می‌کوشیم در این جلسه پیرامون مباحث اولیه حقوق دستمزد کارگران مذاکره کنیم و به یک جمع بندی اولیه برسیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: البته پیشنهادات مختلفی اعم از افزایش ۳۵ الی ۴۰ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در این بخش مطرح بوده است اما هنوز به نتیجه خاصی دست پیدا نکرده‌ایم.

اسماعیلی تاکید کرد: همچنین در روزهای آتی کمیسیون اجتماعی با نمایندگان کارفرمایان هم جلسه برگزار خواهد کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ما فعلاً افزایش ۳۵ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ را پیشنهاد کردیم البته ما بیشتر دنبال تعیین درصد در این زمینه نیستیم.

اسماعیلی ادامه داد: طبق ماده ۴۱ قانون کار حقوق و دستمزد باید بر اساس این ماده واحده تعیین تکلیف شود البته ما نمی گوییم مر قانون در این بخش اجرا شود، حرف ما این است که باید اقدامات ما به محتوای این قانون نزدیک شود لذا این ماده تاکید دارد حقوق و دستمزد باید متناسب با نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام می کند، تعیین شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته از سوی دیگر کارفرمایان هم به ما ایراد می‌گیرند که مشکلاتی دارند و باید شرایط آنها هم مدنظر قرار گیرد لذا اما باید بین کارگر و کارفرما در زمینه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ هماهنگی لازم را ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس گفت: حتماً اگر حقوق کارگران به درستی مدنظر قرار نگیرد، اوضاع معیشتی آنها به خطر خواهد افتاد بنابراین ما باید دولت را متقاعد کنیم تا به کارفرمایان مشوق های را ارائه بدهد که آنها ضرر نکند.

وی تاکید کرد: ماده ۴۱ قانون کار نباید روی زمین بماند لذا متاسفانه هر سال ما حقوق و دستمزد کارگران را پایین‌تر از نرخ تورم در نظر می‌گیریم و انشالله باید در این بخش به یک جمع‌بندی درست دست پیدا کنیم. حتماً شرایط به نفع کارگران تمام خواهد شد.

انتهای پیام/