شهرام باباخانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: در راستای احیا و بازسازی واحدهای فرسوده شهری تسهیلات کم‌بهره به واحدهای مربوطه اختصاص می‌یابد و به همین منظور متقاضیان می‌توانند ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره برای بازسازی بافت فرسوده دریافت کنند. وی با اشاره به این که اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق […]

شهرام باباخانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: در راستای احیا و بازسازی واحدهای فرسوده شهری تسهیلات کم‌بهره به واحدهای مربوطه اختصاص می‌یابد و به همین منظور متقاضیان می‌توانند ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره برای بازسازی بافت فرسوده دریافت کنند.

وی با اشاره به این که اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف استان از سال ۹۴ شروع شده است، بیان کرد: به همین منظور در دو سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده و برای بازآفریتی سکونتگاه‌های غیررسمی درحدود یک هزار و ۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد شهری عملیات بازسازی اجرایی شده که تمهیدات لازم و اساسی در این زمینه به عمل آمده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر نیز اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده با سرعت مطلوبی در استان اجرا می‌شود و تلاش و جدیت ما بر این است تا بتوانیم اجرای این طرح‌ها را شتاب بخشیده و محله‌های فرسوده شهری را احیا کنیم که در این زمینه ۴۰ مورد در دستور کار قرار گرفته است.

باباخانی تصریح کرد: احیای محلات فرسوده شهرهای اردبیل با هدف بالابردن سطح زندگی مردم و کاهش کم‌ و کاستی‌ها در نظر گرفته شده و به همین منظور درصدد هستیم وضعیت اجتماعی و فرهنگی محله‌ها را با پروژه‌های بازآفرینی تطبیق دهیم و وضعیت مناسبی را در این زمینه ایجاد کنیم.

اعطای تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان 
وی بیان کرد: احداث طرح اقدام ملی مسکن روند خوبی را به دنبال داشته و تسهیلات بانکی خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده که خوشبختانه هم‌اکنون نیز در این زمینه در اردبیل و نقاط دیگر پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از مرز ۶۰ درصد گذشته است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ثبت‌نام جدید طرح اقدام ملی مسکن شروع شده و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت که از متقاضیانی که مشمول این طرح هستند انتظار می‌رود در موعد مقرر در این طرح ثبت‌نام کنند و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

باباخانی تصریح کرد: شرایطی که برای ثبت‌نام کنندگان در این طرح وجود دارد داشتن فرم سبز است که متقاضیان زمین، مسکن و تسهیلات ساخت و ساز از دولت دریافت نکرده باشند و زنان سرپرست خانوار و زوجین در اولویت بهره‌مندی از طرح اقدام ملی مسکن خواهند بود و متقاضیان باید ۵ سال سکونت شهرهای اعلام شده را داشته و چک برگشتی نداشته باشند.

وی اظهار کرد: تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان رسیده و در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی با همکاری بانک مسکن به عمل رسیده که امیدواریم منجر به تکمیل واحدها شود.

انتهای پیام/

منبع