به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، احمد ناصری شامگاه چهارشنبه در جلسه توجیهی طرح «مدرسه خلاق و اجتماعی» با مشارکت دفاتر تسهیل‌گری محلات اظهار کرد: اجرای طرح تربیتی در مدرسه و توجه به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در مدارس، طرح مدرسه اجتماعی هم راستا با طرح مدرسه کانون تربیت محله از مهمترین برنامه‌های تدوین شده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، احمد ناصری شامگاه چهارشنبه در جلسه توجیهی طرح «مدرسه خلاق و اجتماعی» با مشارکت دفاتر تسهیل‌گری محلات اظهار کرد: اجرای طرح تربیتی در مدرسه و توجه به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در مدارس، طرح مدرسه اجتماعی هم راستا با طرح مدرسه کانون تربیت محله از مهمترین برنامه‌های تدوین شده آموزش و پرورش در سال‌جاری است.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش به تمام جنبه‌های تعلیم و تربیت در قالب طرح‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های مرتبط توجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مدیران مدارس در راستای اجرای طرح‌های تربیتی و پرورشی می‌توانند از ظرفیت کارشناسان و تسهیل‌گران محلات استفاده کنند.

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز از اجرای طرح مدرسه خلاق و اجتماعی در استان اردبیل خبر داد و افزود: طرح مدرسه خلاق و اجتماعی با همکاری تسهیل‌گران محله و با آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

رضوان باقلاچی با اشاره به اینکه این طرح با هدف استفاده از ظرفیت‌های کارشناسان فعال در دفاتر تسهیل‌گری برای اجرای فعالیت‌های اجتماعی مدارس است، خاطر نشان کرد: دفاتر تسهیل‌گری دارای ظرفیت‌های کارشناسی در حوزه‌های حقوقی، شهرسازی، مددکاری و اقتصادی هستند که آماده خدمت‌رسانی به اولیای دانش‌آموزان در قالب این طرح هستند.

وی با بیان اینکه از هرگونه موازی کاری با فعالیت‌های مدارس در این زمینه پرهیز می‌شود، اجرای طرح مدرسه کانون تربیت محله از سوی آموزش و پرورش، اجرای طرح مدرسه اجتماعی را هم راستا با هم دانست و خواستار مشارکت و همکاری تسهیل‌گران محلات با مدیران مدارس در اجرای این طرح‌ها شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اضافه کرد: طرح مدرسه خلاق و اجتماعی با هدایت توسعه محلی مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار با همکاری دفاتر تسهیل‌گری و آموزش و پرورش به صورت پایلوت در ۳ منطقه اجرا می‌شود.

باقلاچی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دفاتر تسهیل‌گری با هدف احصا مشکلات محلات و همکاری برای رفع آنها در محلات از سال ۹۸ در محلات کم برخوردار شهر اردبیل ایجاد شده‌اند.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با جلب حمایت‌های دولتی این دفاتر در محلات کم برخوردار سایر شهرستان‌های استان نیز دایر شود.

انتهای پیام/

منبع