صدیف بدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: برای تعیین تکلیف کاربری اراضی و همراهی با صاحبان املاک، شورا و شهرداری اردبیل باید در اولویت طرح تفصیلی شهر اردبیل را به اتمام رسانده و کار به روزرسانی آن را به سرعت انجام دهند. وی تصریح کرد: آن قدر در تهیه طرح تفصیلی […]

صدیف بدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: برای تعیین تکلیف کاربری اراضی و همراهی با صاحبان املاک، شورا و شهرداری اردبیل باید در اولویت طرح تفصیلی شهر اردبیل را به اتمام رسانده و کار به روزرسانی آن را به سرعت انجام دهند.

وی تصریح کرد: آن قدر در تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل تأخیر و تعلل به وجود آمد که موعد طرح جامع شهر اردبیل نیز در حال اتمام است و باید طرح جامع و تفصیلی شهر اردبیل به صورت جامع و کامل مورد بازنگری قرار گرفته و در شورای عالی معماری و شهرسازی به تأیید برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به مشکل آب شرب و نبود منابع پایدار آبی در اردبیل اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر به دلیل قصور مسئولان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای حقابه استان از قزل‌اوزن و ارس به شکل کامل دریافت نشده و تلاشمان بر این است تا با وعده وزیر نیرو تخصیص منابع آب استان از این حقابه‌ها بدون شرط و شروط خاص به انجام برسد.

بدری افزود: از نظر فنی در حال بررسی طرح‌های پیشنهادی برای انتقال آب خزر و ارس به استان هستیم و در این زمینه سعی و تلاشمان بر این است تا در کنار پایداری منابع آب به مطالبات بخش صنعت و کشاورزی نیز پاسخ دهیم.

وی از ابلاغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه طرح فاضلاب اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در حالی در سال‌های گذشته برای پتروشیمی اردبیل از سد یامچی ۱۱ میلیون متر مکعب آب پیش‌بینی شده بود که ما قادر به تأمین آب کشاورزان نیستیم ولی سعی و تلاشمان بر این است تا از طریق پساب فاضلاب آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی را نیز تأمین کنیم.

بدری به پایین بودن سرانه ورزش همگانی در سطح استان اشاره کرد و گفت: البته تقویت ورزش استان منوط به پشتیبانی و حمایت‌های مالی واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی است که در این زمینه سعی می‌کنیم چالش‌های احتمالی در این بخش را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما باید از توانمندی بخش خصوصی در حمایت از ورزش قهرمانی و تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف استفاده کنیم که قطعاً با تلاش مدیرکل ورزش و جوانان همچون پرداخت بدهی اداره کل ورزش و جوانان‌، سعی بر این است تا تیم‌های ورزشی در سطح ملی مورد حمایت قرار گیرند.

بدری به تکمیل ۲۲ سد معیشتی در استان با اولویت مناطق پرجمعیت اشاره کرد و افزود: سد خیارک، ننه‌کران، اوریق و نیارق در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار دارند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد تأمین نهاده‌های دامی نیز اضافه کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی تلاش بر این است تا از طریق وزارت جهاد کشاورزی تأمین نهاده‌های دامی روستاییان و جامعه عشایری در فصل زمستان به میزان مورد نیاز انجام شود.

انتهای پیام/

منبع