به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حسن قاسم‌پور عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت دوم اردیبهشت روز زمین پاک در اردبیل اظهار کرد: با همراهی فعالان محیط زیست و در آستانه روز زمین پاک سعی کردیم تا پاکسازی ورودی شهرها و حاشیه جاده‌ها را انجام دهیم. وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حسن قاسم‌پور عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت دوم اردیبهشت روز زمین پاک در اردبیل اظهار کرد: با همراهی فعالان محیط زیست و در آستانه روز زمین پاک سعی کردیم تا پاکسازی ورودی شهرها و حاشیه جاده‌ها را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه به همراه هلال احمر و پاکبانان شهرداری ورود و همراهی مناسبی را داشتند و امیدواریم در طول این هفته بخش زیادی از فضاهای شهری از آلودگی‌ها پاک شده و زیبایی خوبی را در طبیعت شاهد باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: ساکنان زمین نقش مهمی را در حفاظت و ارتقا زیبایی محیط پیرامونی خود دارند که هر کس ضروری است تا به عنوان وظیفه اجتماعی جلوی پخش و گستردگی زباله را گرفته و به هنگام رجوع به طبیعت از کیسه‌های جمع‌آوری زباله استفاده کند.

قاسم‌پور افزود: بستر زمین، بستری پاک و عاری از هرگونه آلودگی است و باید همین ماهیت زمین را حفظ کنیم و اجازه ندهیم تا در این فرآیند خللی ایجاد شود.

وی برنامه‌های مشارکتی برای جمع‌آوری زباله و زدودن چهره ناپاک از طبیعت را در گرامیداشت هفته زمین پاک یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این هفته محیط پیرامونی برخی از تالاب‌های استان نیز پاکسازی خواهد شد تا در کنار ورودی‌ها و خروجی شهرها، این عملیات ارزشمند و متناسب با طبیعت انسان، زمین مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل تجلیل از پاکبانان شهرداری و فعالان محیط زیست را در گرامیداشت این هفته یادآور شد و اضافه کرد: در شهرها و روستاها با همکاری دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برنامه‌های متنوعی در پاکسازی محیط پیرامونی زمین انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع