به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کاظم دبیر ظهر یکشنبه در آئین معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حجم گسترده‌ای از کار و فعالیت را بر عهده دارد و در انجام این مسئولیت سنگین ما به نیروهای متخصص و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کاظم دبیر ظهر یکشنبه در آئین معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حجم گسترده‌ای از کار و فعالیت را بر عهده دارد و در انجام این مسئولیت سنگین ما به نیروهای متخصص و ارزشمند نیاز داریم که در استان اردبیل چنین ظرفیتی فراهم شده است.

وی نیروی انسانی را عامل اصلی توسعه، پیشرفت و ایجاد تحول در جوامع اعلام کرد و گفت: ما باید در کنار بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی، با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های اقتصادی عمل کنیم تا دغدغه‌های مردم در بحث معیشت و اشتغال جوانان رفع شود.

معاون توسعه منابع نیروی انسانی استاندار اردبیل از سازمان فنی و حرفه‌ای خواست تا همچون کشورهای پیشرفته دنیا نظیر آلمان و اتریش برنامه‌ریزی‌ها را به سمتی بروند تا ۸۰ درصد دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت رشته‌های فنی و مهارتی سوق پیدا کرده تا در ورود به بازار کار مشکلی نداشته باشند.

دبیر تصریح کرد: متأسفانه این آمارها در کشور و استان اردبیل کمتر از ۳۵ درصد است و شایسته است با برنامه‌ریزی دقیق از ظرفیت مراکز فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های فعال بخش خصوصی در توسعه مهارت‌آموزی نیروهای آماده کار استفاده شود.

وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان به نیروی انسانی ماهر نیاز دارند در حالی که خروجی دانشگاه‌های ما عمدتاً رشته‌های فاقد مهارت‌های لازم است که در این زمینه شایسته است کارگاه‌های جوار دانشگاه‌ها و مراکز تولیدی راه‌اندازی و با استفاده از توان بخش خصوصی این حرکت‌ها تداوم پیدا کند.

دبیر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای مهارتی و آموزش‌دیده یکی از پشتوانه‌های عظیم تحول اقتصادی در استان خواهد بود که امیدواریم در سال آینده بیشتر به این بخش توجه شده و مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای ضعف‌ها و نقص‌های گذشته را در این بخش رفع کند.

وی اضافه کرد: ما باید از رفتارهای پوپولیستی و عوام‌گرایانه فاصله گرفته و به صورت علمی و دقیق بر مبنای شاخص‌های تعریف شده عملکرد مدیران را مورد ارزیابی قرار دهیم تا همه فعالیت‌ها رو به پیشرفت باشد.

معاون توسعه منابع نیروی انسانی استاندار اردبیل بیان کرد: باید مدیری که تودیع شده و مدیر جدید معرفی می‌شود، بر اساس این شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند تا معلوم شود چه اقدامات مؤثری در عرصه مدیریت تحقق پیدا کرده و چه ضعفی همچنان پابرجاست.

انتهای پیام/

منبع