سیدغنی نظری‌خانقاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: فروش سیب‌زمینی به افغانستان، فروش انرژی برق به عراق و یا هر محصولی که مقصد خاص و درآمدزا دارد، بسیار حائز اهمیت و اساسی است و ضرورت دارد در این راستا تمام توان و تلاش خود را به‌کارگیری کنیم. نماینده مردم خلخال و کوثر در […]

سیدغنی نظری‌خانقاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: فروش سیب‌زمینی به افغانستان، فروش انرژی برق به عراق و یا هر محصولی که مقصد خاص و درآمدزا دارد، بسیار حائز اهمیت و اساسی است و ضرورت دارد در این راستا تمام توان و تلاش خود را به‌کارگیری کنیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، با اشاره به ضرورت گسترش مراودات اقتصادی استان اردبیل با کشورهای همسایه گفت: با توجه به این که برخی شرایط خاص مربوط به هر کشور در بحث صادرات وجود دارد، بنابراین نیاز است تا ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه معرفی و شناسایی شود.

وی با اشاره به این که برگزاری اجلاس کشورهای عضو اکو در راستای شناساندن ظرفیت‌های منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است بیان کرد: نیاز است در این زمینه نگاه به شرق و غرب در ایران به صورت همزمان باشد که قطعا ظرفیت اجلاس‌ اکو و شانگهای ما را در تحقق اهداف مورد نظر کمک خواهد کرد.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: کشور ایران اسلامی با ۱۵ کشور دیگر همسایه است که ۶۰۰ میلیون جمعیت را شامل می‌شود و این مسئله در توسعه اقتصاد و توسعه کشور نقش شایان و اساسی ایفا می‌کند و به همین منظور نیاز است ارتباط عمیقی با کشورهای عضو اجلاس اکو وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: ارتباط و مراودات ایران اسلامی با هر کشوری ادامه دارد که این موضوع نیازمند توجه ویژه و اساسی است تا بتوانیم در راستای توسعه و گسترش منطقه به تمامی اهداف خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم و مشکلات و موانع موجود را به حدأقل برسانیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

انتهای پیام/

منبع