مجید کنعانی در گفتگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ مجوز هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی شهرهای آبادان و خرمشهر از طریق سازمان منطقه آزاد اروند صادر می‌شود. وی افزود: سئوال ما این است که آیا سازمان منطقه آزاد اروند فقط باید مجوز را صادر […]

مجید کنعانی در گفتگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ مجوز هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی شهرهای آبادان و خرمشهر از طریق سازمان منطقه آزاد اروند صادر می‌شود.

وی افزود: سئوال ما این است که آیا سازمان منطقه آزاد اروند فقط باید مجوز را صادر کند یا اینکه وظیفه نظارت و همچنین اعطای تسهیلات مناسب را نیز دارد؟ هتل‌ها یکی از بازوهای اصلی صنعت توریسم در منطقه آزاد اروند هستند و مدیریت گردشگری باید اعطای تسهیلات را به صورت ویژه برای آنها پیگیری کند.

این فعال گردشگری ادامه داد: مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تیم نظارتی بر روی هتل‌ها را تشکیل داده است؟ مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۱۴۰۱ چند مورد نظارت را انجام داده است؟ چه افرادی در تیم نظارتی مربوط به اماکن اقامتی مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند حضور دارند؟ تحصیلات مرتبط دارند؟ فرم‌های ویژه و اصولی دارند؟

تابلوهای مراکز اقامتی در اروند اصلاح شود
کنعانی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ کدام از مطالبات به حق و مردمی که از مدیر فعلی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم محقق نشده است، تصریح کرد: چنانچه تا روز یکشنبه نهم بهمن ماه، واحد گردشگری رویه خود را اصلاح نکند به طور حتم از طریق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های نظارتی و … پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: یک خانه مسافر آذرماه امسال در شهر آبادان افتتاح شد و بر روی تابلوی آن عبارت «تحت نظارت مدیریت گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند» درج شده است که اقدامی غیراصولی تلقی می‌شود و در هیچ کجای دنیا چنین رویه‌ای وجود ندارد.

این فعال گردشگری توضیح داد: معمولا در صورت لزوم نام کلی سازمان صادرکننده مجوز درج می‌شود و پیشنهاد فعالان گردشگری این است که در راستای حمایت از اقامتگاه‌ها اجازه دهند کل فضای تابلو فقط به مشخصات اقامتگاه مربوطه اختصاص یابد تا نام اقامتگاه با اندازه بزرگتری درج شود و هم اینکه وقتی مسافر وارد اقامتگاه می‌شود مجوز آن اقامتگاه در پذیرش وجود دارد.

لزوم شفاف‌سازی هزینه‌ای
کنعانی با اشاره به ضرورت ارائه عملکرد همه کارکنان مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: نه فقط عملکرد شخص مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بلکه عملکرد دیگر کارکنان این واحد مهم به ویژه افرادی که بیش از ۷ سال در آن سابقه حضور دارند باید به صورت ویژه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی بیان کرد: میزان بودجه واحد گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۱۴۰۱، تعداد سفرها و هزینه‌های بلیط‌ هواپیما و اقامت هتل‌های مدیر گردشگری این سازمان و همچنین خروجی حضور وی در این نمایشگاه‌ها و هزینه کرد باید به صورت شفاف مشخص شود و به هیچ عنوان از این مطالبه کوتاه نمی‌آییم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار