به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه با اعضای کارگروه مهدویت در اردبیل در سخنانی اظهار کرد: در عصر کنونی نگاه به وقایع عالم مبتنی بر مهدویت و آخرالزمان مورد توجه بوده و نیازمند فعالیت گسترده در ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه است. مدیرکل تبلیغات اسلامی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه با اعضای کارگروه مهدویت در اردبیل در سخنانی اظهار کرد: در عصر کنونی نگاه به وقایع عالم مبتنی بر مهدویت و آخرالزمان مورد توجه بوده و نیازمند فعالیت گسترده در ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بر تقویت فعالیت کارگروه مهدویت در اردبیل تاکید کرد و گفت: وظیفه اصلی این کارگروه ساماندهی امر تبلیغ مهدویت در استان است و باید این امر با بهره‌گیری از تخصص و دانش نوین تبلیغی در اولویت قرار گیرد.

وی اجرای طرح «تربیت مبلغ مهدوی» را ضروری دانست و افزود: فعالیت مبلغین مهدویت باید به نحو شایسته هدایت و حمایت شود چرا که توجه به ظرفیت و استعداد آنان، باعث بالندگی فعالیت‌ها و ارتقای انگیزه و هویت بخشی در مبلغین می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: سیاست گذاری و راهبری در حوزه مهدویت باید به صورت مستمر و در طول سال اجرا شده و برنامه‌های اثربخش و هدفمند در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت برنامه ریزی مدون برای بزرگداشت اعیاد شعبانیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بر اجرای برنامه‌های فاخر در اعیاد شعبانیه تاکید کرد و گفت: جلسات ثابت سه شنبه‌های مهدوی و دعای ندبه با تقویت شبکه مستقل فعالین فضای مجازی در حوزه مهدویت از برنامه‌های شاخص کارگروه مهدویت در استان است که در اعیاد شعبانیه نیز باید بر اجرای برنامه‌های جشن و سرور توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: برپایی غرفه‌های مهدویت همراه با برنامه‌های شاد و اجرای سرودها و تئاتر خیابانی در میادین اصلی شهر، راه اندازی کاروان شادی خودرویی، دعوت از هنرمندان طنزپرداز و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، فضاسازی و تزئین شهر با همکاری شهرداری از جمله برنامه‌های مورد توجه در اعیاد شعبانیه است.

حجت الاسلام جعفرزاده بر استفاده از توانمندی و ظرفیت فعالین فرهنگی در حوزه مهدویت تاکید کرد و گفت: اجرای پویش کتابخوانی و دلنوشته مهدوی، اجرای طرح «۳۰ مدرسه، ۳۰ جشن» ویژه دانش آموزان و تجلیل از برترین‌های علمی، اخلاقی، قرآنی و برگزیدگان مسابقه خطبه فدکیه در گرامی داشت اعیاد شعبانیه مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل برخورداری از محتوای غنی در برنامه‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد: مبلغین و سخنرانان اعزامی به برنامه‌ها باید مباحثی با محتوای غنی ارائه کنند تا در تقویت افکار مخاطبین مؤثر بوده و عاری از هرگونه آسیب و شبهه باشد.

وی افزود: مساجد در مناطق مختلف باید توسط روحانیون محل برای اجرای برنامه‌های مهدوی مهیا شده و مساجد محوری و شاخص برای اعیاد شعبانیه میزبان باشند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر