به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان نیر اظهار کرد: تمام هم و غم ما در استان تقویت تولید و افزایش ثروت عموم مردم است که با مواهب خدادادی که در نیر وجود دارد، بهتر و شایسته می‌توان در این زمینه به نتایج مطلوب دست […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان نیر اظهار کرد: تمام هم و غم ما در استان تقویت تولید و افزایش ثروت عموم مردم است که با مواهب خدادادی که در نیر وجود دارد، بهتر و شایسته می‌توان در این زمینه به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: وضعیت بیکاری و تنگ دستی مردم در شهرستان نیر قابل قبول نیست و با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در این شهرستان وجود دارد باید بیشتر از این تلاش کنیم تا آنچه که شایسته مردم است، فراهم آید.

استاندار اردبیل ضرورت احیای ظرفیت‌های متنوع در نیر را از بخش معدن و صنعت گرفته تا گردشگری و طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی یادآور شد و گفت: نباید به منابع دولتی چشم بدوزیم چرا که این منطق غلطی است که دولت پول تأمین کند تا ما بتوانیم کاری را انجام دهیم.

عاملی افزود: در ۴۰ روزی که در استان اردبیل حضور دارم عمده مانع در مسیر توسعه و تولید ثروت را تنگ نظری‌ها می‌بینم در حالی که باید قوانین و مقررات مخل تولید رفع شده و تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری و حل مشکلات مردم فراهم آید.

وی ضرورت تغییر رویکردها را در دولت مردمی سیزدهم یادآور شد و خاطر نشان کرد: نباید مردم گرفتار بروکراسی اداری و کج‌اندیشی‌های مدیریتی شوند بلکه با تاکید مقام معظم رهبری بهتر است قوانین مزاحم و مخل تولید برطرف و بیش از هر زمان دیگر در مسیر تولید گشایش حاصل شود.

عاملی توجه به تولید و افزایش ثروت مردم را استراتژی و راهبرد اساسی در مسیر توسعه پایدار استان برشمرد و اضافه کرد: ما به هیچ وجه نسبت به گرفتاری‌های مردم و مشکلات معیشتی آنها بی‌تفاوت نخواهیم بود و تلاشمان بر این است تا با انجام وظایف و رسالت خود بیش از این شرمنده مردم نبوده و بتوانیم به اصلی‌ترین رسالت خود که همان تولید ثروت است، عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با کار اداری نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد بلکه روحیه جهادی و تلاش دوچندان نیاز است تا بتوانیم موانع و مشکلات را از پیش روی تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برداشته و نهال نورس توسعه استان را به یک درخت تنومند تبدیل کنیم.

عاملی اظهار کرد: شایسته نیست مردم شهرستان نیر برای انجام کارهای اداری به مرکز استان مراجعه کنند در حالی که استقرار ادارات دولتی در این شهرستان ضروری است و بنده از فرماندار نیر می‌خواهم که به صورت جدی به ادارات شهرستان سرکشی کرده و آنها را موظف به ارائه خدمات مطلوب به مراجعین کنند.

وی ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در این شهرستان هم در بخش تولیدی و هم عمرانی یادآور شد و تصریح کرد: ما در این جلسه مشکلات چندین واحد تولیدی را مورد بررسی قرار دادیم که عمده آنها نیازمند دریافت تسهیلات بودند که قرار شد با معرفی به بانک‌های عامل از طریق منابع مصوب تأمین اعتبار انجام شود.

عاملی ضرورت تقویت واحدهای مستقر در شهرک تخصصی و تأمین منابع آب آنها را به صورت مناسب و مطلوب یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود شرکت آب منطقه‌ای بیشتر از سهم مصوب تا زمان بهره‌برداری کامل آب مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال را تأمین کرده و به افزایش ظرفیت تولید در این بخش کمک کنند.

وی در مورد دهکده توریستی سبلان در نیر با ۱۱۰ هکتار زمین افزود: باید هر چه سریع‌تر این مجموعه توریستی و گردشگری تعیین تکلیف شده تا در قالب یک طرح جامع این پروژه از حالت رکود و بلاتکلیفی خارج شود.

استاندار اردبیل اجرای پروژه گردشگری را در روستای تاریخی کور عباسلوی نیر یادآور شد و خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری از تهران در این منطقه حاضر شده و با احداث هتل، موزه هنرهای تجسمی و برج رصدخانه سعی دارد تا زمینه حضور گردشگران را در این منطقه فراهم کند که مقرر شد زیرساخت مورد نیاز در این زمینه تأمین شود.

عاملی همچنین به تعیین تکلیف شهرک دامپروری نیر در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اشاره کرد و ادامه داد: توسعه باغات در این شهرستان به ویژه باغات گردو، پسته، بادام و همچنین ایجاد کمربند سبز در نیر از مطالبات اصلی بود.

وی از شهرک‌های صنعتی خواست تا نسبت به توسعه شهرک و ناحیه صنعتی نیر و الحاق زمین به این محدوده اقدامات لازم را آغاز کرده و تلاش مؤثری را در ایجاد واحدهای جدید انجام دهند.

عاملی از بنیاد مسکن خواست تا در کنار اجرای طرح هادی، توسعه محدوده روستاها را با هدف صدور مجوز ساخت و ساز پیگیری کرده و در این زمینه مساعدت لازم را برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام دهد.

وی به عملیاتی شدن سازه مقسم بالا دست آب در روستای شایق و آلوارس همچنین احداث استخر ذخیره آب میمنت، خرید تجهیزات برای تصفیه‌خانه فاضلاب نیر، نوسازی مدرسه روستای میمنت، تکمیل سد سرخاب و اجرایی شدن خطوط فرعی و اصلی این پروژه همچنین توجه به عمران شهری را از دیگر مطالبات مردم نیر اعلام کرد.

استاندار اردبیل گفت: در حوزه عمران شهری ما حمایت‌های قانونی را از شهرداری‌ها انجام می‌دهیم و در نیر قرار است کنارگذر نیر، همچنین منطقه بولاغلار و اجرای طرح گردشگری در این منطقه با همکاری شهرداری و منابع پایدار تخصیص یافته اجرایی شود که انتظار می‌رود به سرعت این پروژه‌ها عملیاتی شود.

انتهای پیام/

منبع