به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نادر تقی زاده شامگاه یکشنبه در دیدار با معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شیلات ایران با بیان اینکه استان اردبیل با بهره‌مندی از ظرفیت‌های عظیم آبی می‌تواند به یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان تبدیل شود، اظهار کرد: وجود بازارچه تخصصی عرضه محصولات آبزی در استان اردبیل ضروری بوده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نادر تقی زاده شامگاه یکشنبه در دیدار با معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شیلات ایران با بیان اینکه استان اردبیل با بهره‌مندی از ظرفیت‌های عظیم آبی می‌تواند به یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان تبدیل شود، اظهار کرد: وجود بازارچه تخصصی عرضه محصولات آبزی در استان اردبیل ضروری بوده و جز اولویت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود نگاه سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به این صنعت کلان و ملی باشد، گفت: امروز صنعت آبزی پروری یکی از مهمترین بخش‌های تولید غذا و تأمین پروتئین به شمار می‌رود که استان اردبیل به دلیل داشتن ظرفیت و پتانسیل‌های ویژه، می‌تواند نقش به سزایی در تولیدات استان داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: اگر بازارچه تخصصی آبزیان در اردبیل راه‌اندازی شود، بی‌شک علاوه بر اینکه محصولات باکیفیت آبزی به دست مردم می‌رسد بلکه در این صورت گام بزرگی در اشتغال‌زایی نیز در اردبیل برداشته می‌شود.

تقی‌زاده ادامه داد: هم‌اکنون آبزیان اردبیل علاوه بر تأمین نیاز داخلی به استان‌های هم‌جوار نیز صادر می‌شود و محصولات آبزیان اردبیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و طرفداران زیادی را در نقاط مختلف کشور دارد.

وی افزود: امید داریم با توجه به روحیه جهادی و تلاش‌های شبانه روزی مدیرکل شیلات استان، شاهد تغییرات چشم‌گیری در حوزه آبزی پروری باشیم.

انتهای پیام/

منبع