ارسلان خانزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه سیاست های پولی دولت تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور دارد گفت: یکی از همین سیاست ها حذف ارز ترجیحی بود که اقدام خوبی در سال ۱۴۰۱ به شمار می رفت. کارشناس اقتصادی نابرابری و ناترازی بودجه ای، ارزی و بانکی و شکاف بین […]

ارسلان خانزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه سیاست های پولی دولت تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور دارد گفت: یکی از همین سیاست ها حذف ارز ترجیحی بود که اقدام خوبی در سال ۱۴۰۱ به شمار می رفت.

کارشناس اقتصادی نابرابری و ناترازی بودجه ای، ارزی و بانکی و شکاف بین عرضه و تقاضا را چهار مولفه اصلی تورم عنوان کرد و افزود: در بحث بودجه ای دولت باید به سمت اصلاح ساختار بودجه ای حرکت کند.

وی افزود: دولت باید تلاش کند که در سال ۱۴۰۲ کسری بودجه نداشته باشد چراکه جبران کسری، خود تورم زاست.

خانزاده اصلاح ساختار بانکی را از دیگر وظایف دولت عنوان کرد و افزود: دولت باید نسبت به کاهش نقدینگی و سوق دادن منابع مالی بانک ها به سمت تولید و خدمات اقدامات جدی انجام دهد.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بانک ها باید از پرداخت تسهیلات برای امور غیرمولد خودداری کنند.

وی اصلاح سیاست ارزی و توجه به صادرات محصولات غیرنفتی را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: صادرات محصولات نهایی تاثیر زیادی در ورود ارز به کشور و در نهایت کنترل نرخ ارز دارد.

خانزاده تولید به اندازه کالا را از جمله اموری عنوان کرد که می تواند شکاف عرضه و تقاضا را در بازار کاهش دهد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار